Buna seara! Am si eu o intrebare: sunt studenta anul 3 la o facultate de stat, la zi, fara taxa si as vrea sa stiu daca mi s-ar acorda indemnizatia de crestere a copilului in cazul in care as naste in timpul facultatii si ce suma ar fi. Precizez ca nu am un loc de munca de unde sa mi se opreasca darile catre stat.
Va multumesc
Da, beneficiati.
Vedeti Ordonanta de urgenta 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor.
Cele 12 luni necesare pot fi constituite integral şi din perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
...
m) urmează cursurile de zi ale învăţământului preuniversitar şi universitar, organizat potrivit legii, frecventate fără întrerupere. Sunt exceptate de la această obligaţie persoanele care au întrerupt cursurile din motive medicale.
Va multumesc pentru raspuns. Dar am o nelamurire: am fost la CAS, unde se depun dosarele pentru indemnizatie, si mi s-a spus ca nu beneficiez. As fi putut numai in cazul in care as fi muncit cel putin 6 luni cu carte/contract de munca si sa incep facultatea apoi, ca si cum sa mi se preia darile catre stat. Eu in ordonanta de urgenta nu am citit asa ceva...As dori sa ma lamuriti si sa imi spuneti unde ma pot adresa: la primarie, la CAS, la facultate.... Mentionez ca sunt din Constanta, caci am mai auzit o bomba: ca in fiecare judet ar fi altceva cu privire la indemniztii?!?
Multumesc
1. Nimic din ce vi s-a spus nu este adevarat. Se para ca functionarul respectiv era in pauza de masa si l-ati deranjat.
2. Cititi OUG 111/2010 si va lamuriti singura care va sunt drepturile.
3. Daca cele 12 luni premergatoare nasterii sunt acoperite de perioada cat sunteti studenta la zi veti beneficia de indemnizatie pentru CCC in sume de 600 lei lunar plus alocatie de stat 200 lei lunar pana ce copilul va implini 2 ani.