avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 940 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... CCMN 2011- Drepturi de care beneficiaza femeile care ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

CCMN 2011- Drepturi de care beneficiaza femeile care au nascut

Buna ziua! Am vazut ca a aparut CCMN pentru anul 2011. Eu voi naste in curand si as vrea sa stiu de ce drepturi banesti pot benefiacia. Mentionez ca sunt medic la un spital de stat. Stiu ca in CCMN 2007-2010 exista o prevedere conform careia femeia care a nascut beneficia de un salariu mediu pe unitate. In noul CCMN mai exista aceasta prevedere?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 20:20, 14 Aprilie 2011
1. Pe anul 2011 nu mai exista un CCMUNN valabil.

2. Ce ati vazut dvs. este un CCMUNN dar nu este inregistrat la MMFPS si, ca urmare, nu exista.

3. Vedeti in CCM ramura sanitara pe 2008-2010, inregistrat la MMFPS sub nr.556/10/29.02.2008 (a fost prelungit bde parti si pentru anul 2011):
ART. 96...
(2) Drepturi salariale cuprind:
...
c) un salariu de baza, platit de unitate mamei, pentru nasterea fiecarui copil; daca mama nu este salariata, sotul acesteia beneficiaza de plata unui salariu de baza;
...
4. Asadar exista baza legala pentru a vi se acorda acel salariu de baza pentru nasterea copilului.
O alta nelamurire este intrarea in concediul de crestere copil. Eu inca nu am intrat in concediul prenatal, desi mai am 3 saptamani pana la nastere. Voi intra in concediu din data de 15 aprilie. Intrebarea mea este cand pot intra in concediul de crestere copil (dupa ce efectuez cele 126 zile de concediu pre si postnatal sau dupa 42 de zile de la nasterea copilului)?
Intrebati la Agentia Judeteana de Prestatii Sociale deoarece se pare ca se accepta sa intrati in CCC incepand cu a 43-a zi de la nasterea copilului.
Multumesc mult pentru raspunsuri!