avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 360 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Buna seara !

Ma puteti sfatui si pe mine cu privire la urmatoare situatie: tatal meu a decedat in luna octombrie a anului 2009. De atunci pana in iunie 2010 cand m-am angajat am beneficiat de pensie de urmas. In luna in care m-am angajat, am depus la casa de pensii o solicitare de incetare a platii pensiei, deoarece salariul meu era mai mare decat prevedea legea in cazul acesta.Plata pensiei a incetat. Acum cateva saptamani am aflat absolut intamplator de modificarea legii pensiilor, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2011 si care permite cumularea salariului (indiferent de valoare) cu pensia de urmas. Mentionez ca am 22 de ani si sunt inca studenta. Intrebarea mea este : pensia se primeste retroactiv incepand cu luna ianuarie sau din luna urmatoare depunerii cererii de repunere in drepturi. Mi s-a spus ca nu voi primi retroactiv banii ceea ce nu mi se pare corect pentru ca puteam sa nici nu aflu de aceasta modificare legislativa si astfel nu as fi putut beneficia niciodata de dreptul meu de urmas.

Va multumesc,
Ioana
Cel mai recent răspuns: gizzette , utilizator 15:51, 17 Aprilie 2011
Vreti sa spuneti ca ati solicitat suspendarea platii pensiei, nu incetarea platii acesteia.

Ioana_Berbeix a scris:
Intrebarea mea este : pensia se primeste retroactiv incepand cu luna ianuarie sau din luna urmatoare depunerii cererii de repunere in drepturi.

Pensia va fi reluata in plata incepand cu luna urmatoare celei in care ati depus cererea la casa de pensii, potrivit art. 115, lit. b) din Legea nr. 263/2010.

Ioana_Berbeix a scris:
Mi s-a spus ca nu voi primi retroactiv banii ceea ce nu mi se pare corect pentru ca puteam sa nici nu aflu de aceasta modificare legislativa si astfel nu as fi putut beneficia niciodata de dreptul meu de urmas.