avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1016 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Pot beneficia de somaj?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Pot beneficia de somaj?

am si eu o intrebare :
daca am fost angajata timp de 5 luni cu carte de munca si in prezent sunt studenta pot beneficia de somaj?
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 16:34, 16 Aprilie 2011
LEGE Nr. 76 din 16 ianuarie 2002
privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă

Art. 16
Beneficiari ai prevederilor prezentei legi sunt persoanele în căutarea unui loc de muncă, aflate în una dintre următoarele situaţii:
a) au devenit şomeri în sensul prevederilor art. 5 pct. IV lit. c);
b) nu au putut ocupa loc de muncă după absolvirea unei instituţii de învăţământ sau după satisfacerea stagiului militar;
c) ocupă un loc de muncă şi, din diferite motive, doresc schimbarea acestuia;
d) au obţinut statutul de refugiat sau altă formă de protecţie internaţională, conform legii;
e) cetăţeni străini sau apatrizi care au fost încadraţi în muncă sau au realizat venituri în România, conform legii;
f) nu au putut ocupa loc de muncă după repatriere sau după eliberarea din detenţie.

"Art. 42
........
(2) Nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj absolvenţii care, la data solicitării dreptului, urmează o formă de învăţământ."
Pentru a beneficia de indemnizatie de somaj trebuie:
- sa va inceteze CIM din motive neimputabile dvs.;
- in ultimele 24 de luni sa aveti 12 luni cotizate la somaj.

Arel:
Art.42 din Legea 76/2002 se refera numai la cei care solicita indemnizatie de somaj in calitate de absolventi nu si la cei care solicita aceasta in urma incetarii unui CIM.
Ultima modificare: Sâmbătă, 16 Aprilie 2011
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură