Buna ziua!
Am o speta ceva mai intortocheata, poate gasesc vreun raspuns pertinent.
Societatea la care lucrez a livrat unei societati italiene niste marfuri, iar la facturare nu s-a aplicat cota de TVA considerandu-se livrare intracomunitara ce este scutita de TVA. Ulterior, aceasta societate a revandut aceste marfuri unei alte societati italiene cu sucursala in Romania tot fara TVA (dupa cate am aflat mai tz). Ideea este ca aceste marfuri nu au fost niciodata scoase de pe teritoriul Romaniei pe teritoriul vreunui alt stat membru UE, asa cum prevede legea pt. a fi scutiti de plata TVA. La un control al fiscului ni s-au cerut documente din care sa reiasa daca marfa a parasit Romania in alt stat UE si neavand am fost obligati la plata TVA-ului aferent facturilor de livrare precum si majorari de intarziere de la livrare si pana la mom. controlului ( sume considerabile ).
Luand legatura cu firma italiana careia i-am livrat marfurile si explicandu-le situatia ni s-a raspuns ca marfurile au fost revandu-te si ca de fapt firma se afla in faliment.
Mergand pe urma marfurilor am ajuns si la firma care a achizitionat aceste marfuri, tot italiana cu sucursala in Romania, le-am explicat si lor situatia si si-au aratat disponibilitatea de a plati TVA-ul aferent marfurilor cumparate.
Acum intrebarea mea este urmatoarea, avand in vedere cele ce preced:
- cum pot incasa acest TVA direct de la aceasta societatea din urma? sub ce forma legala?
Intreb acest lucru intrucat societatea careia i-am vandut se afla in faliment si nu mai poate emite facturi cu TVA si chiar daca ar putea imi este teama ca dupa ce-ar incasa nu mi-ar plati mie mai departe si as ajunge la judecati interminabile si costisitoare.
Exista vreo modalitate de a incheia o conventie de plata intre cele trei societati?
Va multumesc!
Declaratia 390
andreap124
Buna ziua.
Am urmatoarea situatie...primesc factura de marfa de la filiala din Slovacia a unei firme din China, cu conditia de livrare FOB.Achit factura in ... (vezi toată discuția)