avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 535 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Recompensare muncii prestate in zilele de repaus ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Recompensare muncii prestate in zilele de repaus saptamanal si sarbatori legale

Sunt registrator medical la UPU ( unitate primiri urgente - spital jud. de urgenta ) si in baza unui certificat medical am obtinut trecerea de la program de lucru de 12 ore , la 8 ore , fara ture de noapte si ture de amiaza ( program orele 7 - 15 ) . As vrea sa stiu daca in cazul meu orele lucrate in zilele de repaus saptamanal si sarbatori legale sunt recompensate in bani sau libere . Cf. art. 9 din legea 285/2011 de salarizare unica orele suplimentare si cele de sambata si duminica si sarbatori legale nu se platesc ci se acorda libere . Va intreb acest lucru deoarece personalul sanitar care lucreaza la program de 8 ore si 3 ture este recompensat in bani pentru orele mentionate mai sus ,iar mie mi s-a spus ca nu voi fi platita pentru aceste ore . Pentru ce categorie de personal este aplicabil art. 9 din lege ? Va multumesc .
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:04, 20 Aprilie 2011
Art.9 alin.1 din Legea nr.285/2010 prevede ca, în anul 2011, munca suplimentara efectuata peste durata normala a timpului de lucru de catre personalul din sectorul bugetar incadrat in functii de executie sau de conducere, precum si munca prestata in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza, in cadrul schimbului normal de lucru, se vor compensa numai cu timp liber corespunzator.

Prin urmare, legea nu face distinctie in ceea ce priveste aplicabilitatea prevederilor ei ... asadar, se aplica tututot persoanelor incadrate in sectorul bugetar.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură