De curand am achizitionat un autoturism Mercedes din Germania. Masina a fost fabricata in 1992. In anul 2005 a fost instalat un sistem de curatire a noxelor conform euro 2. In acest sens s-au operat modificari pe brieful german si pe talon. Talonul pe care il am pe numele meu eliberat de nemti e scris tot euro 2. Aceasta modificare este mentionata in talon si brief prin tipul si seria catalizatorului montat. Am primit in plus de la Consiliul Local de unde am cumparat masina informatii suplimetare, mai precis un act care este semnat de un Autohaus care a montat catalizatorul si certifica ca masina a devenit euro 2. E vb de actul completat de proprietar in vederea incadrarii in alta grila de impozit cnf. normei de poluare euro 2. Acum spre surprinderea mea cei de la RAR spun ca masina "a iesit" non euro dupa autentifacare lor. Pur su simplu nu tin cont de actele nemtesti, mai mult emisia de noxe pe care au masurat-o a iesit tot in plafonul euro 2, dar spun ca asta nu conteaza.Tot in talon si Brief mai exista pe langa catalizator adaugate alte jenti, lucru pe care il accepta cei de la RAR, doar catalizatorul fara motiv nu-l accepta. Spuneti-mi va rog ce trebuie facut in aceasta situatie. Nu inteleg de ce in Romania imi sunt contestate actele germane pefect valabile.
Pentru ca noi suntem mai catolici decat Papa!
Dati-i in judecata, dupa ce ati tradus toate docucmentele de care faceti vorbire, cerand in instanta tocmai recunoasterea acestor modificari admise de autoritatile germane.
Exista vreo lege care sa stipuleze faptul ca statul roman sau o institutie a statului ca de ex. RAR este obligat sa respecete un act emis de autoritatile unui stat membru UE. Au dreptul sa imi ceara acte suplimentare? As dori inainte de proces sa le fac un memoriu si m-ar interesa daca exista asa ceva pentru a fi mai convingator.
Domnule Radu Burcea,
omologarea masinii dumneavoasträ s-a fäcut dupä o directivä EU. Prin recatalizarea de care scrieti s-a trecut intr-o altä clasä de poluare prin montarea unui alt sistem de epurare. Pentru a convinge orice autoritate din EU aveti nevoie de cateva acte suplimentare. Ca de exemplu:
1. certificat omologare al systemului(mä gandesc la noul catalizator) emis de KBA. Se numaeste ABE.
2. certificat de garantie al catalizatorului
3. Dovadä omologärii individuale a masinii dupä recatalizare(act emis de TÜV sau Dekra..din Germania)
Dupä ce aveti aceste acte o sä aveti succes si la RAR.
Dacä mai aveti intrebäri sau probleme puteti sä mä contactati.