Daca am inteles bine, ati prefera sa sariti peste justitia romana si sa demarati o actiune in instanta intr-un stat diferit de Romania. Insa acest lucru nu este posibil.
In cazul in care considerati ca incadrarea autovehiculului s-a facut eronat (si puteti dovedi acest lucru!), eu va recomand sa va adresati conducerii RAR cu o sesizare in acest sens. Ei au obligatia sa va raspunda in 30 zile. Daca nu aveti de gand sa asteptati atat, depuneti sesizarea la secretariat (sa va ramana o copie a sesizarii cu stampila RAR si nr. de inreg.) si totodata inscrieti-va in audienta la cel de sus (ma refer aici la director). Astfel, pana la audienta conducerea va avea posibilitatea examinarii problemei, ca mai apoi, la audienta, sa va dea raspunsul. Daca raspunsul nu va convine, solicitati-l si in scris.
Abia dupa acestea ar fi momentul sa demarati o actiune in justitia romana, si nu la Bruxelles.
Curtea europeana ar veni in calcul doar daca nu vi se da castig de cauza in Romania...
problema este ca la noi in romania norma de poluare se determina prin seria de motor si anul fabricatie ei nu iau in calcul ce s-a modificat la ea(adica de la norma de poluare D3 cum era in germania la Euro2) si dansii adica cei de la RAR mi-au cerut actele pentru aceasta modificare si eu numai am cum sa le arat actele ca masina si-a schimbat 2 proprietari decand s-a facut aceasta modificare,stampila pe cartea de identitate a masinii pusa de primaria din Germania exista si scrie clar ca s-a modificat norma de poluare din D3 in Euro 2 si pe talonul nemtesc al masinii scrie Euro2 si eu mi-au incadrat masina la Euro0 si nu mi se pare normala aceasta incadrare din moment ce masina are Euro 2 si de aia am decis ca numa prin a-i da in judecata as putea rezolva aceasta problema,taxa de inmatriculare este 7500 de euro in momentul de fata,este o suma extrem de mare pe care sunt sigur ca nimeni nu o poate achita pentru o masina din 1991 si nici daca ar puteao nu ar achitao deoarece este o bataie de joc taxa aceasta,si presupun ca daca m-as duce la diretorul de la RAR din timis mi-ar zice aceeasi chestie,v-as ruga daca puteti si daca vreti sa ma ajutati sa imi scrieti aici ca eu nu gasesc nici unde legea aceasta,ca daca am euro 2 si masina cand a iesit din fabrica a iesit cu euro 0 ,iar ulterior a intervenit o modificare prin care s-a schimbat norma de poluare imi trebuie sa dovedesc prin facturi si cartea catalizatorului si toate acestea,eu dupa parerea mea zic ca este destul stampila primariei si faptul ca primaria din germania a luat la cunostinta aceasta modificare.intrebarea care ma macina este : daca pot sa primesc avocat din oficiu daca ii dau in judecata aici in romania :) va multumesc
Pentru a primi avocat din oficiu trebuie sa depuneti cerere de chemare in judecata la instanta, iar la primul termen solicitati acordarea asistentei judiciare gratuite. V-a trebui sa dovediti ca nu aveti venituri sau aceste venituri sunt foarte mici raportate la numarul menrilor din familia dumneavoastra , iar instanta se va pronunta in legatura cu aceasta cerere.
Insa nu stiu ce sorti de izbanda veti avea, tinand cont si de varsta masinii, respectiv uzura acesteia.
Succes si va rugam sa ne tineti si pe noi la curent cu ceea ce rezolvati.
Poate ar trebui omologare individuala.
E mai ieftina decat taxa.
deci nu cred ca are legatura vechimea masinii,conteaza ca i sa scazut gradul de poluare ca tot asa putea sa ii puna neamtu un catalizator euro 4 corect?eu sunt student,am un venit de 300 ron si aia este o pensie de urmas care atunci cand voi termina scoala nu va mai fi,cat despre omologare individuala ce ziceti dumneavoastra domnule avocat ionut,am incercat toate modalitatile insa degeaba numai in prezenta actelor de catalizare si a facturii pe catalizator imi poate face euro 2,si atunci trebuie sa platesc o taxa de 1200 ron pentru ca RAR sa trimita actele la bucuresti si sa verifice,vi se pare corect atata bataie de cap in tara noastra? statuslui roman nu ii convine ca sa inscriem masinile in Bulgaria,dar ne incurajeaza prin acest mod