avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 437 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Propunere Hotarire Consiliul Local Iasi privind ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Propunere Hotarire Consiliul Local Iasi privind activitatea de administrare Imobile

Va supun atentiei un proiect de Hotarire a Consiliului Local Iasi intitulat: PROIECT DE HOTÃRÂRE
privind aprobarea „Regulamentului privind procedura de autorizare a persoanelor juridice care desfăşoară activitatea de „administrare imobile pe bază de tarife şi contract” la asociaţiile de proprietari”.
Poate fi accesat pe pagina de web a Primariei Iasi/Consiliul Local/Propuneri legislative sau la urmatoarea adresa: [ link extern ]
Pentru ca as putea fi acuzat de anumite interese , nu voi face deocamdata nici un comentariu. Va las pe dumneavoastra sa lecturati si sa comentati...
Ultima modificare: Joi, 28 Aprilie 2011
BLUE1963, utilizator
Cel mai recent răspuns: BLUE1963 , utilizator 13:19, 12 Septembrie 2011
Art.2. Autorizarea persoanelor juridice care desfăşoară sau intenţionează să desfăşoare activitatea de
„administrare imobile” se face de către Primar, conform prevederilor art.35 şi art. 54 din Legea nr.230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi ale art. 22 alin.(3) şi art. 57 din HG nr.1588/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007.

CAPITOLUL V
Administrarea in asociatia de proprietari

Art. 35. - (1) Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract. Administratorilor de imobile li se aplica in mod corespunzator prevederile art. 21 alin. (2) si ale art. 22.
(2) Persoanele fizice pot fi angajate prin incheierea unui contract individual de munca, conform celor stabilite prin negociere directa.
(3) Candidatii pentru functia de administrator de imobile trebuie sa prezinte comitetului executiv al asociatiei de proprietari documentele solicitate, garantiile profesionale si materiale prevazute de lege si trebuie sa nu fi suferit nicio condamnare.
(4) Comitetul executiv adopta decizii asupra cuantumului salariilor, al indemnizatiilor si al eventualelor premieri care se acorda personalului incadrat cu contract individual de munca, precum si asupra valorii si a modalitatilor de contractare, in cazul in care administrarea cladirii este asigurata de persoane juridice, in limita bugetului de venituri si cheltuieli adoptat de adunarea generala a proprietarilor.
(5) De asemenea, comitetul executiv decide si asupra acordarii unor drepturi banesti membrilor asociatiei de proprietari care desfasoara activitati lucrative folositoare acesteia, in limita bugetului de venituri si cheltuieli adoptat de adunarea generala a proprietarilor.


Articolul nu prevede dispozitii referitoare la autorizarea administratorului persoana juridica ,dupa cum se mentioneaza in expunerea de motive
Art. 54. - (1) Persoanele fizice care au calitatea de administrator de imobile sunt atestate de catre primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autoritatii administratiei publice locale, in baza unei hotarari a consiliului local.
(2) Atestatul are drept scop certificarea calitatilor profesionale ale persoanelor care doresc sa practice activitatea de administrare a imobilelor la asociatiile de proprietari.


Art. 57. - Consiliile locale ale municipiilor, oraselor, comunelor si ale sectoarelor municipiului Bucuresti organizeaza compartimente specializate in scopul sprijinirii proprietarilor pentru infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si pentru realizarea scopurilor si sarcinilor ce le revin in administrarea imobilelor, in conformitate cu prevederile legale in vigoare. Compartimentele specializate infiintate in cadrul autoritatilor administratiei publice locale au in componenta specialisti in domeniul financiar-contabil, tehnic, juridic, al legislatiei muncii si a raporturilor de munca.


Este interesanta propunerea HCLM Iasi,urmeaza sa constatam finalitatea acesteia,care presupune criterii diferentiate de autorizare a administratorilor persoane juridice- functie de HC locale
Ultima modificare: Joi, 28 Aprilie 2011
goe_07, utilizator
De vazut in special Capitolul 2 , art. 6...
Singura firma care se ocupa de administrare imobile si e certificata ISO 9001 e cea a Primariei Iasi...
Odata o primarie dintr-un oarecare oras a scos la licitatie un teren pentru a fi concesionat pentru fabricarea pantalonilor. Cei care doreau sa fabrice izmene de exemplu puteau lua parte la licitatie?.:O Asa si Primaria Iasi impune niste conditii de autorizare ( ISO 9001) care sunt indeplinite numai de ea ( pana la urma se doreste umflarea aparatului functionarilor : compartimente speciale de spijinirea proprietarilor pentru infiintarea,organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari +(plus) compartiment de administrare imobile +(plus) ...).
E intr-adevar interesanta, daca scopul declarat ar fi cel adevarat.Din pacate nu e, se doreste eliminarea concurentei de pe piata administrarii de imobile din Iasi.
Ultima modificare: Vineri, 29 Aprilie 2011
BLUE1963, utilizator
Sunt intru-totul de acord cu temereile lui @BLUE 1963, desi proiectul de HCL pare sa dea o nota de modernitate activitatii de administrare imobile. Aceste lucruri se fac asa, mai mult din snobism si de evidenta partinire cu firmele direct subordonate Primariei locale. Daca nu ma insel si o alta firma de utilitate publica, la fel direct subordonata aceleasi primarii are certificare ISO 9001, dar serviciile sale lasa foarte mult de dorit, asa ca nu inseamna daca ai obtinut o asemenea certificare, gata, dai si niste servicii de calitate!
Pe masura ce lecturam acest proiect de HCL, constatam ca cerintele pe care ar trebui sa le indeplineasca o asemenea firma de administrare, nu sunt indeplinite nici de multe banci - unde stim de ce sume dispun si ce comisioane se practica... Ce sa mai vorbim de numeroasele as. prop. cu sedii prin tot felul de ghene de gunoi, unde chipurile tre' sa montam sisteme de alarma, sa le dotam cu safe-uri si dulapuri metalice, sa le conectam la firme specializate de paza...
In principiu, da, se doreste cresterea calitatii actului de administrare, dar cu ce pret? Ne poate face cineva un mic calcul privind comisionul datorat acum/in viitor? Din cate stim, acum acest comision practicat de firmele este undeva la nivelul de 0,50 lei/mp SU, pe cand la asociatiile administrate "clasic" acest nivel este undeva la jumatate...
In Iasi sunt 3-4 firme specializate in administrarea de imobile. Treaba lor, se vor descurca si cu acest management al calitatii, impus de proiectul de HCL, dar asa cum s-a observat, nu toti competitorii au conditii egale in aceasta competitie si am sa punctez doar doua aspecte, cunoscute de mine:
- firma din ograda Primariei Iasi provine dintr-o alta firma denumita pe-atunci Administratia de Cadiri; datorita unor nereguli financiare de ordinul mai multor miliarde de lei de care nimeni nu mai zice nimic, intr-un autentic si pur stil romanesc, acea firma a "disparut" deci s-a desfiintat si asa "din condei" a aparut actuala care a preluat ce era mai bun, banii volatilizati s-au "sters" si hai noroc, cu ISO 9001 inainte...;
- chiar ieri, discutand cu un inspector de la Corpul de control - as. prop., l-am intrebat cum face el o actiune de control -verificare la o sesizare facuta de un proprietar, membru al unei as. prop. administrata de aceasta firma, cum poate lua el masuri de sanctionare (daca este cazul, nu?) impotriva unui coleg de serviciu? raspunsul l-a incurcat profund pe nefericitul inspector care pana la urma a concluzionat ca asta-i treaba, noi incercam sa ne facem serviciul...
Ehe hei, cate nu ar mai fi de spus...

Alte discuții în legătură

Verificare anuala pentru administratori la asociatii de locatari in craiova andreisan andreisan In Craiova conform HCL (Hotarare Consiliu Local) 303/20.12.2012, s-a decis verificarea anuala a administratorilor de la Asociatiile de locatari, cu toate ca ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract administrator conjoint conjoint Asociatia de proprietari a incheiat contract de adiministrare(conventie civila) cu o persoana fizica autorizata care detine atestat de administrator imobile ... (vezi toată discuția)
Care sunt atributiile serviciului asociatii de proprietari din primarii? Costica33 Costica33 Ma intereseaza sa citesc care sunt atributiile serviciului Asociatii de proprietari din primarii. Aveti undeva un text scris sau stiti cum pot gasi acest ... (vezi toată discuția)