avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 840 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Jurisprudenţă Practica judiciara
Discuție deschisă în Jurisprudenţă

Practica judiciara

salut, sunt student la drept si as avea o intrebare pentru cei ce ma pot ajuta.
Tocmai citeam la procedura penala, printre masurile premergatoare sedintei de judecata :
"se impune studierea practicii judiciare si a literaturii de specialitate care are legatura cu dosarele ce urmeaza sa fi judecate".

intrebarea mea este cat de folositoare sunt pandectele franceze. personal detin mai multe astfel de volume, acoperind diferite domenii ale dreptului.

[ link extern ]
[ link extern ]
Cel mai recent răspuns: SC RENTA CRED -H.R. AGENCY SRL , Consultant resurse umane 17:35, 1 Noiembrie 2011
Este adevarat ca la noi se manifesta influenta franceza(ca si in cod civil) dar trebuie sa studiati practica instantelor romanesti si practica CEDO cu aplicabilitate la articolele din conventie.Aveti nenumarate spete pe care sa le studiati, din cele mai diverse domenii.
Puteti sa consultati , deasemenea, si Minutele incheiate in urma sedintelor Comisiei "unificarea practicii judiciare" , le gasiti pe site CSM, si care pun in discutie diferitele probleme ce au o practica neunitara, se discuta si este exprimata opinia majoritara, de care judecatorul, chiar independent, trebuie sa tina seama.
Practica franceza este practica franceza -un mic exemplu-"fine de neprimire"-ceeace la noi nu exista dar se utilizeaza si ar trebui introdus.Etc......
Multe instante nu tin cont nici de practica altor instante din Romania ,si se uita dispretuitor cand depui sentinte judecatoresti privitoare la cauze identice , dar sa tina cont de dreptul francez ...
F.corect a sesizat d-na avocat CAZACU.
Desi a fost infiintata inca din 2008, in cadrul CSM ,printre alte comisii-si Comisia "Unificarea practicii judiciare" , comisie formata din membrii CSM, membrii Parchetului, presedinti ai Curtilor de apel,reprezentanti ai ICCJ, etc.aceasta comisie aducand in atentie diferite probleme de practica neunitara, prin opiniile majoritare, incearca sa propuna, ne uitand de independenta judecatorului, rezolvarea unitara a acestor probleme.
Din pacate, nici aceste"MINUTE" care se incheie la sfarsitul discutiilor , nu prea sunt luate in seama, desi aspectele semnalate si opinia majoritara, prin regulament intern, ar trebui respectata, deoarece acestea sunt aduse la cunostinta tuturor instantelor, pt.a se tine cont de ele.
Mai mult, orice procedura judiciara se supune unor principii generale ale Conventiei (sau cel putin asa ar trebui, si atunci am avea mai putine cazuri la CEDO), ale CONSTITUTIEI, .
, S-a dat L.303/2004, privind statutul judecatorilor si procurorilor, statut care are prevederi complementare, care au o deosebita importanta pentru practica instantelor si parchetelor.Dar astea toate trebuiesc studiate, dar.........
In toate deciziile instantelor ar trebui sa se tina cont de practica judiciara, dar vezi ca in cadrul aceleasi instante, se dau 2 solutii diferite pentru cazuri asemanatoare, nerespectandu-se principiul securitatii juridice si a tratamentului egal in fata legii., pe motiv de "independenta " a judecatorilor.
Ar mai fi multe de spus dar revenind la intrebarea pusa de d-l student, este bine sa citeasca jurisprudenta.com, care este destul de ampla, si ocupa toata materia(civila si penala, probleme de contencios administrativ)Dar "teoria este buna, practica ne omoara".
Parerea mea-lasa practica franceza si citeste practica romaneasca(doar daca nu vrei sa practici in Franta)Nu spun ca este un lucru rau, dar suntem departe, departe.....
Ai si sit-ul ICCJ unde vei gasi jurisprudenta in toate materiile, de asemenea iti recomand Ril-urile si Deciziii de neconstitutionalitate, toatea acestea te vor ajuta sa ai o privire asupra anumitor detalii in ce priveste aplicabilitatea legii in instantele judecatoresti.
Cat despre pandectele franceze le poti citi ca lectura suplimentara, insa nu se va tine cont de asta in proiectul practic pe va trebui sa-l sustii la sfarsitul perioadei de practica.
Ca un corolar la raspunsul dat de D-na av.Cazacu;;; Doresc sa arat ca mie mi s-a intamplat acest lucru, atat la Judecatoria F. si Tribunalul V. Cand am folosit o "Jurisprudenta" a unui Tribunal din aceeasi jursdictie a Curtii de Apel, deasemeni cad, am inferat si din practica CEDO,,,practic magistratii care au judecat cauza, cu cea mai mare rusine da solutii contradictorii chiar si cu deontologia lor profesionala, dovedind lipsa de respect fata de LEX si juramantul pe care la uitat cand au intrat in magistratura...La noi trebuie sa treaca multi ani ca sa se tina seama de 'calendele', aratate de invatacelul care cat de curand se va lupta cu "mentalitatea mendevala a unor magistrati"ca sa nu zic mai rau...:((

Alte discuții în legătură

Practica judiciara ludeea ludeea Buna ziua, Daca vreau sa depun practica judiciara la un dosar in instanta trebuie sa depun doar la instanta sau un exemplar pentru instanta si unul pentru ... (vezi toată discuția)
Decizii diferite ovidiu7 ovidiu7 AM INTILNIT pe intrnet DECIZII DIFERITE,contrare, REFERITOARE LA EXCEPTIA LIPSEI CAPACITATII PROCESUALE DE FOLOSINTA A PRIMARIEI,la Curtea de Apel,in ... (vezi toată discuția)
Inalta curte face degeaba practica unitara Roland Mindrila Roland Mindrila Judecatoarea ... de la .... s-a transformat in procuror DNA. L-a trimis in judecata pe epitropul ..., desi DNA i-a dat solutie de NUP, iar potrivit ICCJ ... (vezi toată discuția)