avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 840 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Jurisprudenţă Practica judiciara
Discuție deschisă în Jurisprudenţă

Practica judiciara

salut, sunt student la drept si as avea o intrebare pentru cei ce ma pot ajuta.
Tocmai citeam la procedura penala, printre masurile premergatoare sedintei de judecata :
"se impune studierea practicii judiciare si a literaturii de specialitate care are legatura cu dosarele ce urmeaza sa fi judecate".

intrebarea mea este cat de folositoare sunt pandectele franceze. personal detin mai multe astfel de volume, acoperind diferite domenii ale dreptului.

[ link extern ]
[ link extern ]
Cel mai recent răspuns: SC RENTA CRED -H.R. AGENCY SRL , Consultant resurse umane 17:35, 1 Noiembrie 2011
Este adevarat ca la noi se manifesta influenta franceza(ca si in cod civil) dar trebuie sa studiati practica instantelor romanesti si practica CEDO cu aplicabilitate la articolele din conventie.Aveti nenumarate spete pe care sa le studiati, din cele mai diverse domenii.
Puteti sa consultati , deasemenea, si Minutele incheiate in urma sedintelor Comisiei "unificarea practicii judiciare" , le gasiti pe site CSM, si care pun in discutie diferitele probleme ce au o practica neunitara, se discuta si este exprimata opinia majoritara, de care judecatorul, chiar independent, trebuie sa tina seama.
Practica franceza este practica franceza -un mic exemplu-"fine de neprimire"-ceeace la noi nu exista dar se utilizeaza si ar trebui introdus.Etc......
Multe instante nu tin cont nici de practica altor instante din Romania ,si se uita dispretuitor cand depui sentinte judecatoresti privitoare la cauze identice , dar sa tina cont de dreptul francez ...
F.corect a sesizat d-na avocat CAZACU.