avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 876 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Zile de week-end lucrate
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Zile de week-end lucrate

Buna seara! Va rog sa imi spuneti daca, in cazul programului de 12/24, respectiv 12/48 mai exista obligativitatea acordarii repausului saptamanal obligatoriu. Va multumesc
Cel mai recent răspuns: monik780401 , utilizator 23:30, 4 Mai 2011
Este obligatorie acordarea repausului sapatamanal, indiferent de ce program de munca aveti .
Ultima modificare: Marți, 3 Mai 2011
Cornel Vasile, Consilier juridic
Multumesc pentru raspunsul dumneavoastra. Va rog sa ma ajutati sa inteleg corect situatia in care ma aflu! Sunt asistenta medicala intr-o unitate de invatamant special cu internat. Impreuna cu inca 2 colege asiguram asistenta medicala permanenta in program de 12/24 ore. Care sunt drepturile care ni se cuvin in situatia in care efectuam intr-o luna aproximativ 144 ore in zile de luni-vineri si 48 ore in zile de sambata-duminica. Mentionez faptul ca cele aproximativ 20 ore suplimentare lunare se compenseaza cu timp liber corespunzator (20 ore) doar in perioadele vacantelor scolare (deci dupa mai mult de 60 zile in cazul vacantei de iarna) si ca in afara acestor perioade in care nu sunt elevi in internat nu avem niciodata doua zile libere consecutive- drept zile de repaus saptamanal. Exista vreun drept pe care l-am avea si l-am putea cere angajatorului referitor la zilele de sambata-duminica lucrate? Multumesc mult pentru raspunsul pe care il voi primi!



În cazul în care repausul în zilele de sâmbătă şi duminică ar prejudicia interesul public sau desfăşurarea normală a activităţii, repausul săptămânal poate fi acordat şi în alte zile stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern, situaţie în care se va negocia şi acorda un spor la salariul de bază.