Sunt o societate comerciala ce produce obiecte de folosinta indelungata pt care oferim o garantie de 2 ani in anumite conditii. Mai exact e vorba de un mobilier de baie care are garantie daca se respecta urmatoarele:
- prezinta factura in original si certificatul de garantie
- transportul si manipularea se face fara socuri si lovituri,
- produsul este instalat de personal calificat,
- defectele aparute nu sunt cauzate de o sursa de apa deoarece mobilierul este conceput sa reziste intr-un mediu normal al unei camere de baie (aburi).
Problema cu care ma confrunt este o reclamatie la OPC a unui client care nu a respectat cele de mai sus si anume:
- clientul si-a instalat singur mobilierul si nu de personal calificat si nu l-a siliconat in punctele cheie pe unde ar putea intra apa, insa cei de la OPC ma gasesc pe mine vinovat ca :
1- nu i-am raspuns clientului in scris la reclamatia facuta de el telefonic in termen de 15 zile,
2- nu avea clientul respectiv certificatul de garantie completat cu nr. factura si denumire mobilier.
Comisarul OPC mi-a spus ca sunt pasibil de amenda conform legii 449 dar deocamdata nu am primit nimic in acest sens.
Intrebare : Cat de vinovat sunt eu ca si producator si cat de vinovat este cumparatorul? Si ce as putea face in acest sens pe cale legala?
1) Atata timp cat certificatul nu era completat va asumati intreaga vina.
2) Reclamatia se face in scris sau daca in certificatul de garantie nu prevede in ce mod se formuleaza, clientul poate face o sesizare telefonica si ulterior sa faca dovada faptului ca v-a sesizat.
Depinde ce tip de certificat de garantie aveti. Daca era unul facut calumea acum nu aveati nicio problema.
Sfatul meu este sa remediati deficientele si pe viitor cel care face montajul sa aplice si siliconul de care vorbiti ca altfel tot interventie neautorizata este.