Detin o intreprindere individuala domeniul de activitate intocmiri acte. Intrebarea mea ar fi daca pot "angaja" pe inca cineva cu conventie civila pentru a ma ajuta la intocmiri dosare? Trebuie sa fac carnet de munca sau se poate cu conventie civila sau contract civil de prestari servicii asa incat sa beneficieze de vechime in munca si asigurari de sanatate etc? Cum se procedeaza in aceste cazuri?
Inca o intrebare ar fi: ca si titular a intreprinderii individuale cum pot beneficia de vechime si celelalte facilitati... imi pot face carte de munca sau?
Va multumesc anticipat pentru orice sugestie sau ajutor!
Parerea mea este sa incheiati contract de munca si astfel va beneficia de pensie ,somaj ,etc.Nu va complicati cu conventii civile sau prestari servicii,faceti-i contract de munca .
OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice prevede la art.24 ca, pentru organizarea si exploatarea intreprinderii sale, intreprinzatorul persoana fizica, in calitate de angajator persoana fizica, poate angaja terte persoane cu contract individual de munca, inregistrat la inspectoratul teritorial de munca, potrivit legii, si poate colabora cu alte PFA, cu alti intreprinzatori persoane fizice titulari ai unor intreprinderi individuale sau reprezentanti ai unor intreprinderi familiale ori cu alte persoane juridice, pentru efectuarea unei activitati economice, fara ca aceasta sa ii schimbe statutul juridic dobandit potrivit prezentei sectiuni.
Inca o intrebare: pentru a colabora cu traducatori, pot incheia contract civil de prestari servicii? Dat fiind faptul ca vor avea de lucru doar daca cineva cere o traducere din limba respectiva?
Cum se procedeaza? Carte de munca pentru poate doar o pagina tradusa intr-o luna?