Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua. In primul rand imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie.
Zilele trecute furnizorul de energie electrica a venit si mi-a ridicat contorul si mi-a lasat un bilet in usa care ma invita la sediu pentru lamurirea situatiei.
Ajuns acolo am fost informat ca contorul "are plombele necorespunzatoare" si ca exista suspiciunea ca s-a umblat in el. M-au intrebat ce consumatori am prin casa si m-au invitat marti, 10.05.2011, cand se intruneste o comisie care sa desfaca acel contor in vederea verificarii lui.
Intrebarea mea este: Ce este de facut in situatia in care, desi contorul este intact, comisia trage concluzia ca au fost facute modificari? Exista posibilitatea sa solicit o expertiza metrologica a acestui contor?
Va intreb pentru ca ma indoiesc de profesionalismul acestora si nu cred ca stiu ce inseamna "prezumtia de nevinovatie". Am sesizat din discutia anterioara ca sunt porniti pe ideea ca am umblat la contor sa micsorez consumul, lucru total neadevarat.
Precizez faptul ca am consumul lunar destul de mic pentru ca majoritatea timpului o petrec pe la serviciu, timp in care tot consumul se rezuma la doua frigidere.
Nu inteleg de ce au simtit nevoia sa imi faca un inventar al consumatorilor de prin casa. Faptul ca posed electrocasnice nu inseamna ca le si folosesc.
Va multumesc frumos.
Am uitat sa va impartasesc si finalul acestei povesti.
In asteptarea intrunirii celei de-a doua comisii, m-am trezit acasa cu o factura de 1600 lei (consum estimat de ei pe o perioada de un an de zile).
Am fost si-am intrebat ce e cu factura aia si mi-au raspuns ca este de plata "rezultatul faptului ca am umblat la contor". Pai da, da' n-am umblat. Astept sa ma cheme la o alta comisie. Tipa mi-a raspuns nonsalant ca daca mi s-a emis factura inseamna ca e inchis cazul meu. Ah, si nu va imaginati ca mi-a esalonat plata celor saisprezece milioane pe mai multe luni, dimpotriva, am fost nevoit sa platesc totul odata amenintat de faptul ca imi vor opri furnizarea curentului electric.
Ulterior mi-am intins antenele si am vorbit cu angajati ai electrica. Lunar trebuie sa aiba un numar de astfel de cazuri. Cand s-a intamplat asta, pe langa mine mai erau aproxiamativ 200 de cazuri nu similare, identice. Intrucat li s-a dat puterea de a decide ce e bine si ce e rau in ograda lor, si nu sunt legati de tribunale sau alte entitati externe, trag pe consumatorii care nu au scandalul in sange. Mizeaza pe comoditatea romanilor ca nu se vor apuca sa-i dea in judecata si astfel mai stoarce niste bani necinstiti de la consumatori.
La momentul de fata am un contor electronic montat la fel ca si cel dinainte, in lipsa mea. Daca are sigiliile intacte sau nu voi vedea la urmatoarea faza similara.
Va multumesc domnilor avocati pentru faptul ca mi-ati fost alaturi cu sfaturi utile care m-au ajutat sa imi dovedesc nevinovatia. hehe