Semnatura electronica are si implicatii juridice :
1. In primul rind acesta semnatura elctronica( asa cum este prezentata mai sus) joaca chiar rolul de ... Semnatura electronica in sensul legal al cuvintului ( adica al legii privind semnatura electronica - 455/2001). Mai ales in cazul in care este recunoscuta de cealalta parte, atunci ne aflam in fata unei conventii in toate regula.
Mai mult, corepondenta este citata in dreptul comercial ( si nu numai ) ca mijloc de proba acceptat. Iar corespondenta electronica nu are nici un motiv sa fie exclusa de la acest avantaj.
2. Un alt rol "juridic " al semnaturii este legat de legea comertului electronic, care identifica ca unul din principiile sale de baza - pe cel al informarii. Astfel cei ce presteaza servicii ale societatii informationale au diverse de obligatii de informare fata de consumatori ( vezi art 5,8 si 9 din Legea comertului electronic ). Ele se pot considera a fi indeplinite atita vreme cit orice e-mail care pleaca din firma respectiva catre orice consumator contine principalele elemente de identificare ale firmei/serviciului.
3. Tot din legea comertului electronic mai rezulta si un alt rol : acela de identificare a persoanei care face comunicari comerciale (Art 6 lit b, Legea Comertului electronic ) . Aceaste este una din conditiile ( Atentie mare ! Nu este singura conditie, ci sunt mai multe conditii cumulative pe care mesajul trebuie sa le intruneasca pentru a fi un mesaj legal , iar prima este obtinerea acordului destinatarului final) pe care legea le impune, dar pe care si cutuma le accepta ca fiind o prima indicatie ca e vorba de un mesaj comercial legal. Alta conditie - poate chiar mai importanta - este identificarea corecta a destinatarului in momentul in care este trimis mesajul.
4. Semnatura electronica mai are insa si o implicatie cu privire la responsabilitatea persoanei sau a firmei in anumite conditii. Astfel intr-o firma mica utilizarea unei adrese de e-mail personalizate pe domeniul firmei impreauna cu o semnatura completa poate sa reprezinte o buna unealta de marketing, iar utilizarea acesteia pentru orice fel de comunicare publica ( inclusiv pe lista de discutii, forum-uri sau bloguri ) este incurajata. In schimb in cazul unei firme mai mari, utilizarea semnaturii complete pe mailul firmei poate fi obligatorie, dar conditiile de utilizare publica sa fie mult restrinse , tocmai datorita responsabilitatii solidare a unei firme cu angajatul ( art 1000 Cod Civil alin. 3
- Raspunderea comitentului pentru fapta prepusului. ) in cazul unor delicte sau cvasi-delicte. De aceea poate fi utila in acest caz realizarea unui Regulament cu privirea la utilizarea Internetului la locul de munca
Amenda spam
sophia13
In cazul unui e-mail publicitar - un spam, cui i se da amenda firmei care comercializeaza produsul sau persoanei care trimite e-mailul publicitar? (vezi toată discuția)