avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 538 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Anulare rezervare bilete avion
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Anulare rezervare bilete avion

Am facut o rezervare online pentru bilete de avion, am optat pentru plata online, cu cardul, caz in care, la efectuarea rezervarii s-a initiat si plata biletelor. Asta s-a intamplat acum cateva zile, in jurul orelor 19:00.

Dupa vreo trei ore, in aceeasi seara deci, mi-am dat seama ca o parte din datele introduse au fost gresite (data de intoarcere si numarul cardului - am trecut numarul cardului de RON in locul celui de EUR pe care-l alimentasem corespunzator), drept pentru care am facut o sesizare pe site-ul companiei aeriene cerandu-le sa anuleze tranzactia respectiva. Evident ca nu mi-au raspuns la sesizare, drept pentru care am mai facut inca vreo doua.

Am apelat si la compania care realizeaza plata online pentru suport, deoarece pe site-ul lor, la sectiunea "Intrebari frecvente" se precizeaza ca pentru anularea unei comenzi online trebuie sa contactez comerciantul, sa furnizez detaliile tranzactiei urmand a primi ulterior un email de anulare plata.

In sfarsit, in seara aceasta am fost sunat de unul din operatorii de la call-center-ul companiei aeriene si dupa indelungi parlamentari mi-a trantit un "indiferent de faptul ca erau sau nu erori in formularea rezervarii, din punctul lor de vedere tranzactia e valida, ca doar am bifat optiunea ca sunt de acord cu conditiile de calatorie si nu se mai poate face nimic."

Intrebarea mea e: exista vreo lege care sa "ma protejeze" de asemenea practici abuzive (dupa umila mea parere)? Daca era sa cer anularea dupa cateva zile atunci raspunsul lor ar fi fost cumva indreptatit, ca poate le-am dat nu-stiu-ce calcule peste cap, dar eu le-am cerut in aceeasi seara sa anuleze rezervarea, banii erau tot la mine in cont, bancile oricum erau toate inchise si nu efectueaza niciuna tranzactii online noaptea, deci nu trebuiau sa efectueze operatiuni bancare, trebuiau doar sa dea mailul de anulare a platii.

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Ultima modificare: Joi, 12 Mai 2011
floridecires, utilizator
Cel mai recent răspuns: grandanat , utilizator 12:55, 21 Iulie 2011
Formulati reclamatie la OPC, sigur o sa va restituie suma, cititi Ordonanta nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta.
Va multumesc pentru raspuns!

Stiti cumva daca exista precedente in acest caz?
Ce precedent la va trebuie din moment ce legea este clara?
Formulati reclamatia la OPC si raspunsul o sa apara in 30 zile, argumentat.
Am rezervat bilete wizzair pentru patru persoane si dupa introducerea datelor cardului la apasarea acceptului platii mi-a aparut in loc de mesajul de acceptare un mesaj de eroare depasire de timp si am inteles ca nu s-a efectuat tranzactia. Am reluat incercarea de rezervare si nu am mai gasit locuri la acea cursa dyupa care am rezervat la alta cursa la doua zile mai tarziu tot cu wizzair si tot cele 4 persoane.
Dupa 2 zile am primit confirmarte de rezervare pe e-mail pentru ambele rezervari si am constatat ca imi trasesera deja banii din card pentru ambele rezervari. Rezervarea s-a facut cu 20 zile inainte de calatorie dar in ziua cand am constatat eroarea am telefonal la wizzair unde un operator m-a sfatuit sa trimit e-mail cu reclamatia si cererea de anulare a uneia dintre rezervari.
Am trimis e-mailul si am primit un e-maild e confirmare in care mi se cerea sa adaug la cerere copii ale eventualelor documente. Am trimis inca un e-mail cu confirmarea de la cealalta rezervare. De atinci nu am mai primit nici o veste si inici banii.
In ordonanta 130/2000 exista un punct
Art. 12. - Dispozitiile art. 3-4, ale art. 7-10 si ale art. 11 alin. (1) nu se aplica contractelor privind:
a) vanzarea de produse alimentare, de bauturi sau de produse de uz curent utilizate in gospodarie, livrate cu regularitate de catre comerciant la domiciliul, resedinta sau la locul de munca al consumatorului;
b) furnizarea de servicii de cazare, de transport, de furnizare de preparate culinare, de agrement, atunci cand comerciantul se angajeaza prin contractul incheiat sa efectueze aceste prestatii la o data precisa sau intr-o perioada specificata; in mod exceptional, in cazul activitatilor de agrement organizate in aer liber, comerciantul isi poate rezerva dreptul de a nu respecta prevederile art. 11 alin. (2), in circumstante specifice.
este acesta un punct care da dreptul celor de la wizzair sa nu accepte denuntarea unilaterala a rezervarii?
Totusi punctul
Art. 3. - (1) Inainte de incheierea contractului la distanta comerciantul trebuie sa informeze consumatorul in timp util, corect si complet asupra urmatoarelor elemente:
a) identitatea comerciantului si, in cazul contractelor care prevad o plata anticipata, adresa acestuia;
Si compania wizzair nu are nici macar un birou in Romania unde se poate depune o reclamatia, ce sa mai spunem de punct de lucru sau sediu.
Ce parere aveti, se poate castiga un proces cu ei sau nu e nevoie de proces>
Am depus si la OPC Brasov de care apartin o reclamatie detaliata dar nici ei nu mi-au raspuns inca si un operator mi-a spus ca ei oricum nu se ocupa de recuperarea banilor.
Va multumesc
Mi s-a intamplat acelasi lucru, am gresit data de plecare cand am facut rezervarea, si am vazut abia dupa ce am platit, in mailul de confirmare. Tot la o companie low cost. Am depus sesizare imediat dupa plata si in aproximativ 30 de minute am fost contactat de un reprezentant. La inceput mi-a povestit de taxa de modificare dar datorita faptului ca am facut reclamatie in aceeasi zi mi-a zis ca nu trebuie sa o platesc. Am platit doar diferenta de pret ulterior pe site(la data dorita biletele era putin mai scumpe). Chiar am fost surprins in mod placut de atitudinea lor. Nu ma asteptam; eu chiar ma pregatisem de o certa serioasa.

Totusi a reusit cineva sa anuleze bilete de avion cu ajutorul ordonantei 130/2000 ? E bine de stiut pe viitor.
Ultima modificare: Joi, 21 Iulie 2011
grandanat, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Restituire bani companie aeriana vaidaaurelian vaidaaurelian Am cumparat un bilet de avion cu destinatia Londra, pe care am platit aproximativ 500 de lei. Nu am semnat un contract in sensul asta, nici macar o chitanta nu ... (vezi toată discuția)
Anulare abuziva rezervare hotel dan_33 dan_33 Ma aflu in urmatoarea situatie: In luna iunie am facut o rezervare pentru un hotel din Grecia prin intermediul site-ului Booking.com, site de intermedieri ... (vezi toată discuția)
Sesizare fara raspuns companie aeriana cristian-elena cristian-elena Buna seara! Am o problema nu prea stiu exact cum sa procedez in cursul lunii trecute am incercat sa fac o rezervare online pt un bilet de avion dar in ultima ... (vezi toată discuția)