avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 550 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... returnare produs f. scump achizitionat (din ignoranta)
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

returnare produs f. scump achizitionat (din ignoranta)

Buna ziua. In urma cu mai multe zile (mai mult de 10), mama mea a achizitionat de la un reprezentant al unei firme (posibil gen M-L-M) un produs(echipament) medical despre care credea (pe baza "promisiunilor" din prezentare) ca i-ar imbunatati sanatatea. Vanzarea/Cumpararea s-a facut in locuinta parintilor. Evident ca nu putem vorbi despre "punerea in functiune" deoarece starea ei nu s-a imbunatatit nici in minutele de prezentare si nici in zilele ulterioare (dimpotriva, suspectam o inrautatire). Nu ar fi fost o problema mare daca nu ar fi vorba de un pret de aproximativ 1.000 euro, platiti in Lei care i-a costat pe parinti (admit, dintr-o crasa ignoranta...naivitate, etc). Va rog sa-mi spuneti daca si in ce conditii as putea returna produsul si recupera banii (macar o parte). Se aplica oare acestei situatii Ordonanta nr. 130/2000 art 4.1.(a)---sub incidenta art. 3.1.(f)---(b), (c), (d), (e) si implicit 7.2? Daca nu, de ce? Daca da, cum? Si ce pasi trebuie urmati?

Este prima data cand apelez la consiliere judiciara, deci va rog sa-mi iertati unele posibile "nepriceperi". Respect si multumiri.
Ultima modificare: Vineri, 13 Mai 2011
baimareanul, utilizator
Cel mai recent răspuns: ContSters158230 , utilizator 11:24, 17 Mai 2011
vorbiti la firma vanzatoare.
nu aveti ce reclamatie sa le faceti ca ei nu au gresit cu absolut nimic.

pur si simplu este vorba de un produs foarte scump care s-a dovedit a fi inutil pentru cumparator.
in acest caz singura varianta este ca mama dvs sa incerce sa-l vanda altcuiva interesat - la un pret ceva mai mic.
Exista o solutie cu sanse destul dde mici dar merita incercat.
Cand agentul d evanzari a prezentat produsul mamei dvs. a lasat acolo pliante publicitare, si orice altceva care sa poata fi folositor in cazul dvs.
Incercat sa luati toate materialele publicitare aferente produsului cumparat si sa vedeti daca acest produs ca functii si scop destinat, corespunde publicitatii aferente produsului ( materialele publicitare ).
Daca nu corespund formulati o reclamatie la OPC.
pentru edificare cititi Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte.
"s-a dovedit a fi inutil" ...? nu contravine Legii nr. 363/2007
Practici comerciale inselatoare (art17. Falsa afirmatie ca produsul poate vindeca boli, disfunctii sau malformatii). (Multumesc maximavocat!)
In plus faptul ca nu s-a spus (nici mentionat in scris) dreptul la denuntarea unilaterala (...) nu este --va intreb-- incriminat de Ordonanta nr. 106/1999 privind contractele incheiate in afara spatiilor comerciale - republicata la 5.03.2008 (art 8 cu (1) si (2) si art. 10? Caci atunci intra pe rol Ord. 130 (mentionata in primul meu post) cu art 7.2 si 4.1. Nu?
Aici vorbim de Ordonanţa nr. 106/1999 din 30/08/1999 privind contractele încheiate în afara spaţiilor comerciale

Daca produsul i-a fost prezentat acasa se aplica Ordonanta 106/1999, daca a fost cumparat online de pe site se aplica prevederile Ordonantei 130/2000.

Art. 9. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul, în termen de 7 zile lucrătoare, care începe să curgă:
a) de la data încheierii contractului, dacă aceasta este concomitentă cu data livrării produsului;â
b) de la data încheierii contractului de prestări servicii;
c) de la data primirii produsului de către consumator, dacă livrarea a fost efectuată după data încheierii contractului.
(2) Părţile pot stipula în contract un termen mai mare decât cel prevăzut la alin. (1), dacă consideră necesar.
(3) Pentru a-şi exercita dreptul de denunţare unilaterală, consumatorul trebuie să anunţe comerciantul, în scris, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, data expedierii acesteia trebuind să se încadreze în termenul prevăzut în contract. Anunţarea comerciantului exonerează consumatorul de orice obligaţie, cu excepţia celei de a înapoia comerciantului produsele livrate, contractul considerându-se desfiinţat.
Art. 10. - Dacă comerciantul a omis să informeze consumatorul despre dreptul de denunţare sau dacă informaţia a fost incompletă ori greşită, astfel încât nu ar permite exercitarea unui asemenea drept, termenul prevăzut la art. 9 se prelungeşte cu 60 de zile lucrătoare.
Art. 11. - Comerciantul este obligat să primească produsele returnate de consumator în termenele prevăzute în prezenta ordonanţă.

Acum depinde ce ce este stipulat in contract si unde a avut loc tranzactia.
Pai, ...a fost o "prezentare" (tip MLM) la un hotel local , unde au fost "atrasi" mai multe persoane. Sediul firmei e in jud. Bihor. Contractul /achizitionarea a fost in 19.IV.2011. Deci....:(
Dupa prezentare, neavand atati abani, tata a revenit si a cumparat si semnat contractul ce stipuleaza printre altele din cele VIII capitole: Obiectul contractului, Pretul (in euro dar si convertire in Lei), mod de plata (= cash), Garantii (vanzatorul ofera garantie de 24 luni..DAR NU E NICI UN CERTIFICAT DE GARANTIE!), Receptia produselor (...., corespund scopului specific solicitat de cumparator, .....In cazul in care Cumparatorul, independent de vreo culpa din partea Vanzatoruli, refuza sa primeasca total sau partial produsul livrat sau inainte de livrare il notifica pe Vanzator ca nu mai doreste livrarea produselor, se considera in acceptiunea partilor o renuntare (subl. mea) unilaterala a Cumparatorului la executarea prezentului contract iar Vanzatorul este in drept (?!-subl.mea) sa perceapa daune interes in procent de 25% din pretul produsului la care Cumparatorul renunta),...Reclamatii (..se fac numai la sediul Vanzatorului ---e din alt oras---prin prezentarea produsului sau trimiterea lui prin posta), Clauze finale ( ...pt neintelegeri se va incerca rezolvarea amiabila, in caz de litigiu....instatele judecatoresti de la sediul Vanzatorului). As fi vrut sa-l pot prezenta scanat...:P

Nicaieri si niciodata nu au fost informati (verbal sau scris) despre dreptul de denuntare (posibilitatea, nr de zile, procedura).
Ca si clienti total nemultumiti, CRED (...) ca trebuie sa facem ceva, pt a stopa alte inselatorii a altor persoane naive..Rog pe cineva sa-mi spuna pasii pe care trebuie sa-i facem in caz ca nu ne intelegem "amiabil" cu firma din ..Bihor (fac reclamatie la OPC-ul local?). Cu stima si multumiri!
Ultima modificare: Luni, 16 Mai 2011
baimareanul, utilizator

Alte discuții în legătură

Comerciantul refuza returnarea banilor sau schimbarea produsului ! gabi03 gabi03 Am dat o comanda pentru cumpararea unui stick de memorie de pe un site on-line ([b]mediadot[/b]). In foarte scurt timp, un operator m-a contactat si mi-a spus ... (vezi toată discuția)
Returnare. Alexandruuu Alexandruuu Buna ziua. Am o intrebare. Acum cateva zile mi-a fost cumparat cadou un telefon samsung B5722 dual sim dintr-un magazin Vodafone din Piata ... (vezi toată discuția)
Contract la distanta Mihaela Enache Mihaela Enache Am facut greseala sa cumpar un produs de pe un site de electrocasnice. Am primit un produs cu vicii serioase. E vorba de un aparat de masaj de tipul relax and ... (vezi toată discuția)