Buna ziua
Am cumparat un apartament si in ultimele 2 luni nu a locuit nimeni in el. Am fost la asociatie si domnul presedinte mi-a spus ca trebuie, conform legii, sa trec minim 1 persoana la intretinere, ca de acolo se platesc salariile si alte cheltuieli.
La ce lege face referinta, si daca se pot trece 0 (zero) persoane imi poate spune cineva articolul de lege?
Mentionez ca asociatia este intemeiata de 1 an pe bloc, deci se poate sa stiu mai multe decat el legat de lege ...
In apartamentul in care locuiesc acuma, altul decat cel in discutie, cand l-am luat am facut curat in el si atunci cei de la asoiatie m-au trecut cu 0 persoane.
george-neagu
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Cand nu locuieste nimeni, apar 0 persoane la lista de intretinere dar apar acele cheltuieli care se calculeaza pe apartament. Deci va scuteste de cheltuielile pe persoana.
Cheltuieli care se repartizeaza pe cota parte indiviza si care se platesc indiferent daca se locuieste sau nu in apartament (indiferent daca locuiesc zero persoane sau 10 persoane in apartament suma este aceeasi) pentru: salarii, reparatii la partea comuna, contract de service pentru ascensor si interfon, caldura (daca nu este masurata cu ajutorul repartitoarelor), consumul de utilitati pentru partile comune, materiale pentru curatenie, becuri, chitantiere, etc.
nu trebuie sa va suparati pe presedinte sau pe lege.
traim in romania
elga50
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Domnul presedinte ar trebui sa stie ca facturile care se impart pe numar de persoane sunt: electricitatea, gazele si gunoiul. De acestea trebuie sa fie scutit orice proprietar in al carui apartament nu locuieste nimeni (deci 0 persoane, asa se trece in lista).
Domnul presedinte ar trebui sa stie ca salariile si cheltuielile de intretinere se repartizeaza pe cota-parte indiviza, adica pe suprafata, adica la toata lumea, indiferent ca nu locuieste nimeni sau locuiesc 100 de persoane in acel apartament. Deci poate sa va puna 0 persoane pe liste deoarece n-ar afecta impartirea salariilor.
Spuneti-i domnului presedinte despre Legea 230/2007 si despre HG 1588/2007 cu normele de aplicare a legii. Textul lor il gasiti si in primul topic din sectiunea noastra Documentatie specifica asociatiilor de proprietari.
@ valitinu repet:
"Am fost la asociatie si domnul presedinte mi-a spus ca trebuie, conform legii, sa trec minim 1 persoana la intretinere, ca de acolo se platesc salariile si alte cheltuieli."
Deci de ce nu sa treaca 0 (zero) persoane?
Doar un singur user a citit care este problema ? - elga50
@ elga50:
A spus ca salariile se impart la numarul de persoane, deoarece avem in bloc apartamente cu 3 camere si garsoniere si cica au fost discutii legate de urmatoarea situatie: " la et 4 in ap cu 3 camere sta 1 persoana si langa la garsoniera stau 4. Asa ca asociatia a decis ca , cheltuielile sa se plateasca in functie de cate persoane locuiesc .... Si pierderile la apa rece in functie de consum"
Acuma eu intreb: eu stau la partier. de ce trebuie sa platesc liftul ( ca nu are contor separat ) si mai ales in periaoda cand nu a stat nimeni acolo ?
Ca daca e vorba asa, apoi ma plimb cu liftu zilnic .... poate imi cunosc vecinii :))
Salariile nu se impart pe numar de persoane deoarece asa scrie in lege, indiferent daca locatarilor le place sau nu, inteleg sau nu ratiunea pentru care aceste cheltuieli se fac intr-un fel si nu in altul.
Adica unde-i lege, nu-i tocmeala!!!
Cei care trebuie sa respecte legea sunt presedintele, comitetul executiv si administratorul, iar cenzorul trebuie sa verifice ca aceste legi sa fie respectate.
Nu sunt vorbe de claca acestea, ci sunt adevarate si in blocurile in care se respecta legea scandalurile s-au terminat demult si lumea a inteles exact ce v-am scris mai sus. Unde-i lege.....
Ascensorul se plateste si de locatarii de la parter deoarece factura inseamna un service pe o instalatie care este proprietate comuna. Asa cum toata lumea plateste reparatia terasei intrucat este proprietate comuna, asa si service-ul pentru lift trebuie platit de toata lumea.
Dv. ati putea fi scutit de plata curentului utilizat pentru functionarea liftului daca ati avea un contor special al liftului. Deci ati fi scutit de o cheltuiala pe care realmente nu o faceti, stand la parter.
Dar..... conducerea asciatiei, ar putea in compensatie pentru faptul ca nu puteti fi scutit de plata curentului pentru lift, neavand contorul cu pricina care sa masoare cota pe persoane care folosesc sau nu liftul, macar sa va acorde aceasta scutire la service-ul liftului.
Si asa ar aparea, in aparenta...:) ca cei de la parter nu platesc liftul..... dar nu pentru ca nu umbla cu el, ci pentru aceasta compensatie. Pana la urma ar fi acelasi rezultat..... Deci s-ar putea face ceva si pentru dv. care chiar nu folositi liftul.