Am si eu o mare problema si nu stiu cum sa procedez mai departe. Vreau sa-mi fac un PFA si am demarat procedura cu o firma specializata in infiintarea de PFA. Mai trebuie sa procur acordul vecinilor/asociatiei de proprietari, insa administratorul blocului nu vrea sa-mi semneze modelul de acord (desi este trecut pe acel model ca PFA-ul nu va avea activitate la sediu).
Sustine (cu un print de pe un forum) ca daca vreau sa-mi semneze trebuie sa fiu de acord sa pun la intretinere intre 2 si 5 persoane in plus. As fi inteles asta daca aveam activitate la sediu, sau un SRL cu activitate la sediu, dar tinand cont ca e vorba doar de un sediu social si nimic mai mult, nu inteleg de ce vrea sa-mi puna bete in roate.
Printre altele, nu mi-a aratat vreo hartie din care sa reiasa ca e o hotarare a Adunarii Generale sau ceva de genul asta, doar 2 foi printate de pe un forum de pe internet. De asemenea, spune ca nu-mi poate da chitanta separata pentru suma respectiva.
Sunt intr-o situatie foarte delicata, trebuie sa-mi primesc salariul pe PFA si in ultimele luni lucrez fara sa primesc vreun ban, tocmai din aceasta cauza.
Pot face o sesizare undeva? Cum pot sa-l conving pe acest bagator de seama care se cheama administrator sa-mi acorde dreptul sa lucrez si sa-mi iau banii pe munca mea?
LEGE Nr. 230 din 6 iulie 2007
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari
Art. 42 Schimbarea destinaţiei locuinţelor, precum şi a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă faţă de destinaţia iniţială, conform proiectului iniţial al clădirii cu locuinţe, se poate face numai cu avizul comitetului executiv şi cu acceptul proprietarilor direct afectaţi cu care se învecinează, pe plan orizontal şi vertical, spaţiul supus schimbării.
Art. 56
(1) Constituie contravenţii următoarele fapte:
.... d) schimbarea de către proprietar a destinaţiei locuinţei fără autorizaţiile şi aprobările legale;
HOTÃRÂRE Nr. 1588 din 19 decembrie 2007
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari
Art. 13
(2) Proprietarul nu poate schimba aspectul sau destinaţia proprietăţii comune fără a obţine mai întâi acceptul asociaţiei de proprietari.
Din cele de mai sus rezulta ca trebuie sa obtineti avizul Comitetului executiv al asociatiei de proprietari, al carui presedinte este insusi Presedintele asociatiei.
Depuneti solicitare scrisa cu nr. de inregistrare, dar initiati si discutii cu presedintele asociatiei. Reglementarile in acest domeniu nu sunt foarte detaliate si de aceea administratorul isi poate permite si conditionari care pot consitui abuzuri. Ele pot fi corectate de Presedintele asociatiei si Comitetul executiv.
Daca nu, probabil va trebui sa apelati la justitie, de aceea veti avea nevoie de dovezi privind demersurile facute si raspunsurile primite.
Cel mai simplu mod de a inregistra PFA-ul la ORC este sa incheiati un contract de comodat intre PFA si proprietarul apartamentului situat intr-un bloc de locuinte. In cazul in care nu veti desfasura activitate la sediul social declarat pt PFA, nu este nevoie sa deputei la ORC acordul vecinilor si al asociatiei de proprietari. De asemenea, nu va este necesar sa inregistrati contractul de comodat la finante.
Deci, prezentati-va la ORC cu urmatoarele documente pentru a va inregistra:
-rezervarea de nume
-contract de comodat +extras CF
-copie diploma studii
-cerere
-taxe
Imi voi desfasura activitatea la sediul clientului.
Firma care-mi infiinteaza PFA-ul mi-a dat acordul si a zis ca e obligatoriu chiar daca la sediul social nu am activitate (este completat "FARA ACTIVITATE" inclusiv pe acel formular).
Probleme cu venicii nu am avut, mi-au semnat imediat si chiar mi-au urat succes, in schimb administratorul, acest zeu modern al blocului, vrea sa-i semnez o foaie cum ca iau la intretinere inca 2 persoane in plus. Nu mi-a aratat nici o hotarare a Adunarii Generale, nimic, doar o foaie cu un print de pe un forum in care a subliniat niste lucruri irelevante.
Eu am inteles ca atat timp ca nu exista o hotarare a Adunarii Generale nu poate sa imi ceara nimic contra semnaturii si stampilei pe acea foaie. Practic e o formalitate, el tine cont de faptul ca vecinii au semnat. Am inteles ca si in situatia in care ar exista o hotarare a Adunarii Generale, acesta ar fi un contract de prestari servicii, iar asociatia mi-ar da o chitanta separata pentru suma respectiva. El in schimb, probabil vrea sa-si majoreze salariul, ca alta logica nu vad in spatele cererii lui.
Puteti sa-mi spuneti daca as putea sa fac undeva o reclamatie pentru abuz in serviciu? Mie sincer asta mi se pare ca se intampla, in conditiile in care vecinii au fost de acord.