Buna seara!
Am si eu o intrebare legata de schimbarea destinatiei locuintei. Am o locuinta la et.1, am facut toate demersurile in vederea schimbarii destinatiei acesteia in sediu de firma, am dus la primarie copii de pe actul de proprietate si schita, declaratiile vecinilor direct afectati, avizul favorabil al locatarilor si am obtinut certificatul de urbanism. Schimbarea destinatiei am facut-o in ideea ca in viitorul apropiat sa o pot inchiria avand destinatia schimbata, ca sa nu mai fie nevoie sa umblu atunci. Consultand cele scrise pe forum nu mi-este clar un lucru : Destinatia apartamentului se schimba numai cand functioneaza acolo o firma fie in baza unui contract de inchiriere fie in baza unui contract de comodat? Sau din moment ce am facut acele demersuri si am certificat de urbanism in care se autorizeaza schimbarea de destinatie pot sa o consider deja schimbata in sensul ca firma respectiva va folosi spatiul ca un sediu de firma, nu ca un apartament oarecare?
Multumesc!
Dumneavoastra ati inventat mai intai caruta si apoi roata. Probabil ati avut in vedere impozitarea. Sigur daca aveti toate autorizatiile , certificatele, etc, firma careia ii veti inchiria nu va folosi spatiul ca apartament ci ca sediu de firma
Conform legii 230/2007,puteti schimba destinatia unei locuinte afalate intr-un condominium, cu acordul Asociatiei de proprietari si al vecinilor aflati pe orizontala si verticala.
Avizul va este necesar la ORC atunci cand spatiul pentru care l-ati obtinut este declarat ca sediu social
Poate vreti sa faceti si modificari ale constructeiei apartamentului si de aceea ati solicitat certificat de urbanism
Firma care va functiona acolo va trebui sa ia de la ORC un formular tip pe care sa obtina acordul vecinilor direct afectatiu si al asociatiei de proprietari. Acest document se solicita de ORC chiar daca acolo a functionat sau nu o firma. ORC-ul autorizeaza firma sa functioneze in acel spatiu.
Imi pare rau, dar eu nu vad lucrurile asa..... sunt proprietara si daca am tot ce-mi trebuie pot schimba destinatia apartamentului de cate ori imi convine. Faptul ca foloseste o firma sau nu apartamentul nu ar trebui sa conteze prea mult. Dupa ce va pleca firma respectiva, apartamentul nu va pierde destinatia de sediu de firma doar pt. ca nu mai functioneaza ceva acolo.
Doamna consilier juridic, nu doresc sa fac modificari constructive, insa certificatul de urbanism se elibereaza indiferent daca modific ceva sau nu. Asta pentru a informa cu privire la situatia apartamentului si ca se va schimba destinatia in sediu de firma. Stiam ca firma va trebui sa se autorizeze pentru a putea functiona insa nu asta hotaraste schimbarea destinatiei ci proprietarul cu acordul vecinilor.