avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 205 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... schimbare destinatie locuinta
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

schimbare destinatie locuinta

Buna seara!
Am si eu o intrebare legata de schimbarea destinatiei locuintei. Am o locuinta la et.1, am facut toate demersurile in vederea schimbarii destinatiei acesteia in sediu de firma, am dus la primarie copii de pe actul de proprietate si schita, declaratiile vecinilor direct afectati, avizul favorabil al locatarilor si am obtinut certificatul de urbanism. Schimbarea destinatiei am facut-o in ideea ca in viitorul apropiat sa o pot inchiria avand destinatia schimbata, ca sa nu mai fie nevoie sa umblu atunci. Consultand cele scrise pe forum nu mi-este clar un lucru : Destinatia apartamentului se schimba numai cand functioneaza acolo o firma fie in baza unui contract de inchiriere fie in baza unui contract de comodat? Sau din moment ce am facut acele demersuri si am certificat de urbanism in care se autorizeaza schimbarea de destinatie pot sa o consider deja schimbata in sensul ca firma respectiva va folosi spatiul ca un sediu de firma, nu ca un apartament oarecare?
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Herzfeld & Rubin , Avocat 07:36, 30 Octombrie 2011
Schimbarea unui apartament din locuinta in spatiu cu alta destinatie se face inainte ca in apartament sa functioneze o firma. Asta incearca sa va spuna toti care v-au raspuns pana acum, inclusiv eu.
Faptul ca aveti Dv., ca proprietar, acordul vecinilor nu foloseste la nimic daca veti inchiria apartamentul unui cabinet stomatologic. In acest caz cabinetul va trebui, ca sa se inregistreze la Registrul Comertului, pe formularul lui (al cabinetului) sa obtina acordul vecinilor.

Si e normal asta pentru ca depinde si de activitatea care se va desfasura in acel apartament. Vecinul Dv. poate in principiu este de acord sa va semneze pentru schimbarea destinatiei daca i-ati spus ca vreti ca acolo sa functineze numai sediu de firma fara activitate, de exemplu, dar poate nu este de acord ca sub el sa functioneze un atelier de facut pantofi....Intelegeti?
Acordul vecinilor, avizul asociatiei se ia numai in momentul cand acest apartament este pe cale sa devina sediu de firma, atelier de ceva, punct de lucru....si semnaturile se dau pe formularul firmei respective, nu se ataseaza foaie cu semnaturi date inainte fara specificatie.
:) Am inteles asta. Vecinilor le-am comunicat ce activitate se va desfasura in spatiul respectiv (nici intr-un caz atelier de reparat pantofi) ci birouri de traduceri, proiectari sau consultanta ceva. Nimic care sa deranjeze. ORC-ul nu va face altceva decat sa autorizeze firma X sa functioneze in spatiul Y si nimic altceva, asta bineinteles daca spatiul este corespunzator desfasurarii acelei activitati. Multumesc frumos pentru raspunsuri, in special dvs. doamna elga50, pentru claritatea lamuririlor.
In momentul in care firma ce activeaza in apartamentul respectiv schimba domeniul de activitate legal vor urma...iar semnaturi de la asociatia de proprietari.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inchiriere apartament Narcis Alexandru Narcis Alexandru Detin 2 apartamente la parterul unui bloc pe care vreau sa le inchiriez la diverse societati (contabilitate, servicii, avocati, etc). Intrebarea mea este daca ... (vezi toată discuția)
Dovada schimbarii destinatiei spatiului din locuinta in cabinet PaulRym PaulRym Am gasit urmatoarea informatie pe forum aici: Pentru schimbari de destinatie a unor spatii existente fara realizarea altor modificari sau lucrari de ... (vezi toată discuția)
Asociatia de proprietari refuza sa dea acceptul pentru sediu social lucian1981 lucian1981 Buna ziua..problema se pune in felul urmator...am o intreprindere individuala fara activitate pana in acest moment,acum vreau sa dau drumu la activitate ,am ... (vezi toată discuția)