Cine poate sa ma ajunte in legatura cu lichidarea unei societati comerciale ?
Revin cu amanunte!
Am inteles ca bilantul de lichidare se intocmeste pe formularul din anul precedent se taie cu pixul si se scrie BILANT DE LICHIDARE!
Daca se inteleg, atunci nu ar trebui sa existe probleme. Totusi societatea are datorii numai fata de acel asociat chiar daca a iesit in pierdere? Daca e asa, atunci iarasi nu vad probleme majore, insa trebuie mentionat ca la data celei de-a doua faze a dizolvarii (cu bilantul de lichidare) societatea trebuie sa fie la 0. Asta inseamna ca dupa hotararea de principiu asupra dizolvarii cu lichidare, societatea chiar trebuie sa lichideze datoria respectiva. Asta se poate face prin renuntarea la datorie din partea asociatului, urmand ca dupa lichidare sa obtina mai multe bunuri ale societatii.
dupa parerea mea ar fi astfel:
1. inventarierea patrimoniului
2. inregistrarea la Adm financiara a situatiei actuale (bilant de lichidare) sa zicem la 30.06.2008 pe model de formular din anul precedent.
apoi la registrul comertului cu cerere de radiere, cetrificat inregisrare orgiginal plus anexe ipreuna cu hotararea de repartizare a activelor de comun acord.
4. inregistrarea operatiunilor de lihichidare efective
5 intocmirea bilantului de partaj tot pe acelasi model de formular se ajunge la urmaotarea situatie
solduri debitoare 117 pierdere 10851 lei
121 piedere 1062 lei
solduri creditoare 1012 capital social 200 lei
455 aport asociati 11713 lei
asta ar fi bilantul inaintea partajului
Dupa aia se ajunge la zero .
Daca se poate m-ar interesa parerea ta Andreea . Multumesc mult
Iti pot spune cum am facut eu, intr-o situatie in care singura datorie era tot catre un asociat, dar de mica valoare.
Faza I:
1. inventarierea patrimoniului, stabilirea activului, cu modul sau de distribuire intre asociati si a pasivului cu indicarea surselor si modului de plata;
2. depunerea primului dosar la RC, continand (pe langa cerere) numai hotararea AGA de aprobare a dizolvarii cu lichidare simultana (TREBUIE sa contina precizari cu privire la activul si pasivul firmei, cum am spus la 1).
Apoi, la 30 de zile dupa ce se publica hotararea in MO, treci la faza a doua:
1. lichidezi datoriile sociale si incasezi activul, daca e cazul;
2. intocmesti situatia financiara de lichidare (nu exista "de partaj");
3. depui dosarul la RC, continand cererea de radiere, certificatul original, situatia financiara pe 0, certificat fiscal.
Si gata... o data cu mentiunea de radiere ridici si certificatele constatatoare ale proprietatii pe bunurile transmise asociatilor
Sa inteleg ca la Administratia financiara se depune si se vizeaza situatia finanicara de lichidare o singura data?( in care se reflecta operatiunile de lichidare?).
Sper sa ai rabdare cu mine!
Cand intocmesc situatile financiare de lichidare cu zero. Am eroare la Formularul 10 pagina 2 coloana 2 ( 0 mai mare ca 0) . Ti s-a intamplat asa ceva? in situatia ta cand ai depus Bilantul pe 0?
Te rog mult cand poti sa-mi raspunzi ! Multumesc mult!
Da, se vizeaza o singura data, in cea de-a doua faza.
Eu nu sunt contabil si nu stiu sa iti spun de erori in formulare... Cu siguranta insa am depus bilantul numai in faza 2, asa cum prevede si ghidul ONRC citat anterior.