se face in doua etape :
etapa 1 se depune la reg comertului decizia(hotararea) asociatilor de dizolvare si lichidare a firmei.
etapa 2 : se obtine certificat fiscal de la administr. financiara ca firma nu are debite la nici-un buget, dupa care un expert contabil face bilantul de inchidere ce se depune la reg comertului impreuna cu certificatul fiscal si cel de inmatriculare.
Dupa aceste faze se obtine hotararea de dizolvare cu lichidare.
Vezi in dreapta la documente utile : am postat sub denumirea "lichidare"
Este si modelul de Hotarare a Asociatului Unic ,pe care o postez din nou aici( ca sa vezi legis.) .
La bilantul de lichidare fara lichidator pasivul trebuie sa fie 0. SPOR
SC****************SRL
LOC***STR***NR***
J*****, RO ****
HOTARARE
NR. XXX / ***
Subsemnata ***, cetatean roman , fiica/ fiul lui Nicolae si Irina , nascuta in data de *** in mun. Resita , jud. Caras-Severin , domiciliata in mun. Timisoara , str. *** , nr*** , jud*** , identificata prin C.I. seria ** , nr. ****** , eliberat de *** , la data de *** , CNP ************* , in calitate contractuala de asociat unic , referitor la S.C.*****S.R.L. , avand sediul in ****, str*** , nr*** , jud *** , inmatriculata la O.R.C. sub nr J 35 / ******, CIF RO ******* , hotarasc :
Art. 1 Referitor la dizolvarea societatii :
1. Se va dizolva societatea comerciala XXXXXXXS.R.L. ,fara lichidare , conform art 235 alin.3 dinLegea 31/ 1990 modificata prin Legea 441 / 2006 , prin repartizarea activelor ramase asociatului Unic .
2. Ca urmare a dizolvarii , situatia activului si pasivului este evidentiata in Raportul de stingere a activului si pasivului intocmit la data de 31.08.2009 .
Prin balanta de verificare intocmita la data de 31.08.2009 se constata ca sunt stinse toate obligatiile societatii catre bugetul de stat , bugetul local , bugetul asigurarilor sociale de stat , somaj si sanatate , precum si fata de tertele persoane cu care societatea a avut relatii contractuale sau de orice alta natura economica .
3. Asociatul unic va pastra registrele societatii timp de 5 ani si va anunta organele financiare si celelalte organe locale despre prezentul act .
Celelalte dispozitii ale actelor constitutive raman neschimbate. Prezenta hotarare s-a redactat si semnat in 3 ( trei ) exemplare originale , in data de 31.08.2009 , de catre asociatul Unic .
Asociat Unic ,
Nume , prenume , semnatura
Procedura de dizolvare / lichidare voluntara a unei firme, potrivit noilor modificari ce au intrat in vigoare la sfarsitul lunii iunie 2008, presupune depunerea la Registrul Comertului a doua dosare corespunzatoare celor doua etape ce trebuie parcurse: cea de dizolvare - lichidare si apoi cea de radiere si o scurtare apreciabila a timpului necesar desfiintarii firmei.
Actele necesare pentru inregistrarea desfiintarii voluntare a societatii sunt:
Etapa 1 – dizolvarea si lichidarea voluntara
* Cerere de inregistrare a mentiunii
* Hotararea AGA sau decizia asociatului unic
* Imputernicirea persoanei care depune mentiunea, daca este cazul
* Dovada achitarii taxelor.
Etapa 2 – de radiere (voluntara)
* Cerere de radiere
* Certificatul de inregistrare si anexele
* Situatia financiara de lichidare
* Hotararea de repartizare a activelor
* Certificat de la Administratia Financiara din care rezulta ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si la contributiile sociale
* Imputernicirea persoanei care depune mentiunea, daca este cazul
* Dovada achitarii taxelor.