avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 696 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Pensie de intretinere
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Pensie de intretinere

Salut. Parintii mei sunt in divort. Primul termen a fost stabilit ca fiind in luna octombrie. Cel mai probabil divortul nu se va incheia in termeni amiabili de la prima infatisare, iar tatal meu refuza sa imi mai dea vreun ban pana cand instanta il va obliga. Mentionez ca sunt studenta la facultate de zi, iar din cate am invatat la scoala si din cate m-am documentat este obligat sa imi plateasca pensie de intretinere pana la terminarea studiilor, in limita a 26 de ani. As vrea sa intreb daca este vreo modalitate in care as putea sa obtin aceasta pensie in mod fortat si inainte de incheierea divortului intrucat in termeni amiabili nu este posibil?! Stiu ca as putea sa il chem in instanta pentru refuzul sau de a-mi oferi conditii proprii dezvoltarii insa si aceasta necesita timp si decurs de cateva luni eu voi fi in imposibilitate de a ma intretine. Exista vreo lege care sa il oblige sa imi dea banii cuveniti si inaintea termenelor din instanta?
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: ContSters53919 , utilizator 21:38, 9 Iulie 2008
incercati prin ordonanta presedentiala
Buna ziua!
Puteti incerca pe calea ordonantei presedintiale, insa chiar si asta presupune un dosar de instanta.
Va recomand totusi sa cereti direct obligarea sa la plata pensiei de intretinere. Nu presupune mari probatorii iar dosarul nu are de ce sa se lungeasca prea mult.
Inainte de obtinerea unei sentinte chiar nu aveti cum sa-l fortati.
Puteti cel mult sa ii trimiteti o notificare prin executor judecatoresc in care sa-i precizati si temeiul legal, poate asa intelege ca nu are de ales si plateste de buna voie.
Cu stima,
av. Silviu Serban