avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 801 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale conþinut firmã
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

conþinut firmã

Bună tuturor!

Imi puteţi spune ce trebuie să conţină firma societăţii. După cum îmi amintesc pe firmă trebuie trecut obligatoriu denumirea societatii si nr. de înregistrare la ORC.

Este obligatoriu şi CUI?

Care este baza legala?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: M_d , utilizator 15:24, 27 Aprilie 2009
In conformitate cu art 74 din Legea 31/1990: "În orice factură, ofertă, comandă, tarif, prospect şi alte documente întrebuinţate în comerţ, emanând de la o societate, trebuie să se menţioneze denumirea, forma juridică, sediul social, numărul din registrul comerţului şi codul unic de înregistrare. Sunt exceptate bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice, care vor cuprinde elementele prevăzute de legislaţia din domeniu
Dacă societatea pe acţiuni optează pentru un sistem dualist de administrare, în conformitate cu prevederile art. 153, documentele prevăzute la alin. (1) vor conţine şi menţiunea "societate administrată în sistem dualist".
(3) În documentele prevăzute la alin. (1), dacă acestea provin de la o societate cu răspundere limitată, se va menţiona şi capitalul social, iar dacă ele provin de la o societate pe acţiuni sau în comandită pe acţiuni, se vor menţiona atât capitalul social subscris, cât şi cel vărsat.
(4) În situaţia în care documentele prevăzute la alin. (1) sunt emise de o sucursală, acestea trebuie să menţioneze şi oficiul registrului comerţului la care a fost înregistrată sucursala şi numărul ei de înregistrare.
(5) Dacă societatea deţine o pagină de internet proprie, informaţiile prevăzute la alin. (1) şi (3) vor fi publicate şi pe pagina de internet a societăţii.

"
Vă mulţumesc pentru răspuns, dar se pare că nu m-am făcut înţeleasă. Prin "firmă" m-am referit la a firma, panoul care trebuie afişat pe clădirea sediului, la intrare.

Aştept şi alte sugestii!

Vă multumesc!
in general, identitatea unei companii este reprezentata prin 3 elemente.
a. unul vizual, ilustrativ, denumit generic "logo" sau uneori "simbol"
b. unul textual, si anume denumirea companiei respective, care, de cele mai multe ori include si partea ilustrativa si care se numeste "logotip"
c. si un element vocativ, sau explicativ, reprezentat de o sintagma, o constructie de cuvinte cu sens clar, limpede, care se numeste "slogan" sau, daca apare vizual in componenta identitatii are denumirea de "tag-line".
primele 2 elemente sunt cele de baza, iar foarte des ele sunt combinate, sau eliminate una pe cealalta.
Logo-ul se numeste, in fapt "ID", "Identitate" sau "Simbol". denumirea de logo e putin mai stricta. compania ce detine aceasta identitate, se mai numeste si "marca" sau "brand". procesul de asociere a unei marci cu o identitate, prin promovarea identitatii pe produse si prin serviciile oferite, se numeste "branding". revitalizarea sau refacerea acestui proces de constientizare a publicului se numeste "rebranding".
logo-ul si logotipul sunt elementele de baza ale unei identitati. ele promoveaza brandul, ele au impactul cel mai puternic asupra clientului. fiind un simt predominant, vazului i se asociaza si cea mai buna parte din
memorie. astfel se construieste o identitate, incercand ca prin aceste elemente, sa se creeze o asociere in memoria vizuala a clientului intre serviciile sau produsele oferite si firma in sine, prezenta ei pe piata.

identitatea unei companii
completare

identitatea unei firme, pentru un impact puternic, este de preferat sa se asocieze cu o culoare sau o combinatie de culori din care una prioritar-majoritara, de preferat una complementara, sau cat se poate de
diferita de cea a concurentilor directi
sloganul nu este un element la fel de important precum cele exclusiv vizuale, el fiind de multe ori schimbat, fiind elementul care defineste noile tendinte ale companiei
in concluzie, sloganul este un element ce reprezinta bine compania, iar modificarea lui imprima o oarecare dinamicitate, oferind detalii despre "planurile" marcii in discutie. exista multe riscuri: un slogan bine ales
si care ramane neschimbat, este, in acest caz, foarte de preferat, pentru ca iti imprima o idee de soliditate, de seriozitate, de independenta si de statornicie, daca vrei, a brandului respectiv
in procesul de creatie se trece prin cativa pasi foarte importanti:
studiu de piata din care reiese pozitionarea marcii relativ concurentei, pozitionarea relativ de target si target-ul
studiul intern din care reiese intentia sau scopul firmei respective (unde isi doreste sa ajunga si prin ce mijloace), constientizarea de catre personalul firmei relativ la importanta imaginii pe care o promoveaza etc.
apoi se aleg elementele de baza - denumirea, culoarea de baza, tipul caracterelor (daca este cazul) si tipul de campanie.
la denumire se discuta despre conservator sau nonconformist, despre unul sau mai multe cuvinte, despre cuvinte cu inteles sau constructii de litere, despre impact (un cuvant ce desemneaza o culoare sau o fructa are un impact puternic pe toate categoriile de public, un cuvant ce desemneaza un element negativ are impact doar pe un anume public samd) si despre directia care o dau marcii.
despre culoare am discutat. poti gasi si pe net anumite explicatii asupra impactului culorilor, dar e mai bine daca ai urma un curs de specialitate, la vreo facultate cu profil artistic sau media si comunicare.
caracterele se impart si ele in mai multe categorii. cu serife, fara, tip script, decorative sau monospace (cele care pot fi integrate intr-un logo).
pt un model de corporate design si un ghid de identitate vizuala vezi si :www.petrom.com / Corporate Design
Sa spunem ca hobby-ul meu este conceperea de logo-uri. In cazul in care ajung la concluzia ca acest hobby poate deveni o preocupare profitabila si doresc sa ma protejez impotriva "pirateriei" ce anume trebuie sa fac ?

Va multumesc pentru raspuns !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Este posibil ? stanbogdan23 stanbogdan23 Este posibil ca mai multe societati comerciale cu denumiri diferite si domeni de activitate ce nu au nimic in comun una cu cealalta sa poarte un singur brand ... (vezi toată discuția)
Copyright imagine de pe un site unde nu sunt specificate notificari de nici un fel elenoc elenoc Buna seara, Am folosit in site o imagine care a fost luata de pe un site unde nu sunt specificate notificari de copyright si nici nu sunt folosite elemente ... (vezi toată discuția)
Inregistrare marca la osim szaszati szaszati Salut tuturor! Va adresez cu o probelma destul disperata, macar din punctul meu de vedere. Povestea incepe in 2009, luna septembrie. Atunci am infiintat un ... (vezi toată discuția)