avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 956 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... ISSM - Asociatii de Proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

ISSM - Asociatii de Proprietari

Pentru Administratori si Presedinti de asociatii de prop. Pentru personalul angajat cu contract de munca (femeie de servici, ingrijitor) are cineva intocmite instructiuni sanatate si protectie?
Este necesat intocmirea acestora?
Cel mai recent răspuns: goe_07 , utilizator 09:24, 23 Mai 2011
In momentul de fata avem control extern asupra activitatii activitatii asociatiei de proprietari,nu avem intocmite instructiuni de protectia muncii la femeia de serviciu,dar autoritatea de control nu s-a legat de acest aspect
La dvs in asociatie "ingrijitor" ce responsabilitati si ce obligatii de serviciu detine ?
Legea nu face diferenț›ieri asupra modalităț›ii sub care personalul angajat îș™i desfăș™oarăƒ activitatea - cu contract de muncăƒ sau convenț›ie - existăƒ doar noț›iunile de lucrător ș™i angajator iar angajatorul este obligat să asigure sănătatea și securitatea lucrătorilor.

Trebuiesc întocmite evaluarea riscurilor și normele specifice. Eu am studiat puțin problema dar nu am avut timp să elaborez documentele, sper ca luna viitoare să fiu mai liber și să mă ocup de ele. În principiu trebuiesc întocmite:
- planul locului în care se desfășoară activitatea (în speță planul blocului/scării) pe care vor fi evidențiate zonele ce prezintă riscuri
- evaluarea riscurilor pentru fiecare zonă:
. - scările exterioare - risc de alunecare iarna datorită înghețului;
. - scările și suprafețele interioare - risc de alunecare dacă sunt udate;
. - tubulatura de colectare a gunoiului - risc de înțepare, tăiere;
. - suprafețele vitrate - risc de tăiere la spargerea geamurilor;
. - manevrarea tomberoanelor - risc biologic datorită resturilor menajere;
. - risc de cădere la manevrarea liftului;
. - risc de intoxicație cu substanțe folosite la curățenie;
. - risc de electrocutare la atingerea instalațiilor electrice;
. - după caz, risc de cădere a țurțurilor de gheață iarna, risc de tăiere sau înțepare la manevrarea uneltelor (așchii ale cozilor, lamele sapelor, foarfece de tăiat arbuști, etc), funcție de specificul fiecărei activități;
- stabilirea normelor specifice pentru fiecare risc în parte, de exemplu:
. - pentru riscul de alunecare - se vor purta încălțări cu talpă antiderapantă, se vor curăța cu precădere scările iarna, la spălarea suprafețelor interioare se va avea in vedere să se șteargă suprafețele, nu se vor spăla suprafețele iarna la temperaturi mai mici de -5^
. - pentru riscul de tăiere - se vor purta mănuși de protecție
. - la manevrarea tomberoanelor se vor purta mănuși și măști de unică folosință, se vor spăla și dezinfecta tomberoanele după fiecare golire
. - la spălarea geamurilor se va verifica să nu existe crăpături, ciobituri, geamurile să fie bine fixate, ușile să fie închise pentru a nu se trânti,
. - la curățarea liftului, să se asigure că liftul este oprit la etajul respectiv, că nu se deschide ușa accidental;
. - substanțele folosite la curățenie să fie etichetate, să nu fie la îndemâna persoanelor neavizate;
. - să nu umble la tablourile electrice de pe holuri chiar dacă ușile de acces la acestea sunt deschise, să anunțe administratorul dacă observă uși deschise sau dacă sunt scântei sau iese fum, etc

Este bine să dați frâu liber imaginației și să menționați tot ce vă trece prin minte, oricum angajații vor semna că au luat la cunoștință de toate și, în caz că-și rupe vreunul un picior sau se infectează de la o așchie, aceste riscuri cât și măsurile de protecție să fie prinse în documentație.
Ultima modificare: Sâmbătă, 21 Mai 2011
silviu_n, utilizator
silviu_n a scris:


Trebuiesc întocmite evaluarea riscurilor și normele specifice.
Este bine să dați frâu liber imaginației și să menționați tot ce vă trece prin minte, oricum angajații vor semna că au luat la cunoștință de toate

1-Sa inteleg ca dvs detineti autoritatea si competenta la nivelul asociatiei de proprietari sa emiteti decizia de evaluare a riscurilor sa emiteti normele...valabile la nivel national ????
2-Nu fiti atat de "increzator" ca orice angajat multumit de retributie va semna orice rod "al friului liber al imaginatiei "angajatorului
Nu omiteti ca si presedintele sau cenzorul pot sa cada pe scari
Nu omiteti ca femeia de serviciu poate sa fie alergica la detergentul pe care il impuneti dvs sa fie utilizat la curatirea partii comune,alergie care nu apare pe adeverinta medicala de apt de munca !
Asa am pute continua, sa nu omiteti ca si locatarii care sustin salariile si indemnizatiile celor din asociatie pot cadea pe scari si vor cere desbagubiri celor care au participat la generarea accidentului.
Trebie sa existe o limita de aplicabilitate obligatorie.
Instructiunile privind normele specifice de securitate si protecie a muncii sunt directionate asupra lucratorilor (angajatilor) care presteaza efectiv activitatea.
Domnu Goe, legea (319/2006) este foarte permisivă din acest punct de vedere, lasă la latitudinea angajatorului toate aceste aspecte:
- angajatorul va elabora evaluarea riscurilor și normele specifice (de aceea se și numesc specifice, pentru că femeia de serviciu de la asociație lucrează în alt mediu decât cea de la magazin și altul decât cea de la un cabinet medical, nu au cum să fie la nivel național!);
- tot angajatorul va desemna persoana care va efectua instructajul la angajare (când este obligatoriu să-i fie prezentate lucrătorului normele specifice, adică să i se prezinte riscurile la locul de muncă și cum vor fi evitate), instructajul periodic precum și perioada la care se va efectua acesta, perioadă care nu trebuie să depășească 6 luni.

Nu cunosc cum stau lucrurile cu președintele și cenzorul, care au contrct de mandat (nu m-am documentat cu privire la natura acestui „contract de mandat” ) dar trebuie să știți că, într-o instituție, și directorul are norme specifice. Posibil să trebuiască întocmite și pentru acesția.
Ultima modificare: Duminică, 22 Mai 2011
silviu_n, utilizator

Alte discuții în legătură

Ssm la administrator bloc goby goby sunt presedintele unei Asociatii de proprietari si am Administratorul angajat cu CMI cu timp partial de 3 ore. Conform Art. 96. - din Normele Met.pt.aplicarea ... (vezi toată discuția)
Protectia muncii si medicina muncii pt asociatie teo30967 teo30967 am si eu o intrebare: cum procedati cu protectia muncii i medicina muncii la asociatiile de proprietari ? in plus registrul unic de control este obligatoriu ... (vezi toată discuția)
Modele de fisa postului rigipsar bilom construct bilom construct Va rog frumos daca ma puteti ajuta cu un model de fisa postului pentru montator gips carton si pentru femeie curatenie Va multumesc pentru timpul acordat! (vezi toată discuția)