avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 609 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas!
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas!

Buna ziua,
Revin cu o intrebare privitoare la pensie de urmas:
Am 23 ani, si sunt studenta in anul III, ar trebui sa termin anul acesta dar din pricina unor probleme de familie nu m`am prezentat la examne in semestrul I, la cursuri m`am prezentat doar de cateva ori, as vrea sa reiau anul III din octombrie in acest caz mai beneficiez de pensie de urmas pe anul 2011-2012? Si inca o intrebare : ca masterand beneficiez de pensie de urmas?
Cel mai recent răspuns: ruxandra_daniela , utilizator 21:45, 24 Mai 2011
Art. 84 din Legea nr.263/2010 prevede:
Copiii au dreptul la pensie de urmas:
a) pana la varsta de 16 ani;
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
c) pe toata durata invaliditatii de orice grad, daca aceasta s-a ivit in perioada in care se aflau in una dintre situatiile prevazute la lit. a) sau b).

Asadar, sub incidenta acestei legi, pensia de urmas se acorda copilului daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, indiferent de nivelul acesteia, pana la terminarea studiilor, fara a depasi data la care copilul urmas implineste varsta de 26 de ani.

Acordarea pensiei de urmas nu este conditionata de nivelul formei de invatamant frecventate, de tipul sau modul de organizare a acesteia, de numarul formelor de invatamant frecventate sau de absolvirea uneia sau a mai multora dintre acestea.
freeelis a scris:

Art. 84 din Legea nr.263/2010 prevede:
Copiii au dreptul la pensie de urmas:
a) pana la varsta de 16 ani;
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;