avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 560 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

pensie de urmas

Buna am si eu o intrebare. Daca sunt studenta la ID am dreptul la pensie de urmas dupa tatal meu?
Cel mai recent răspuns: Anamaria-Bianca , utilizator 21:48, 5 Ianuarie 2010
Potrivit legii, au dreptul la pensie de urmas copiii si sotul supravietuitor, daca persoana decedata era pensionar sau indeplinea conditiile pentru obtinerea unei pensii.
Conform dispozitiilor art.66 din Legea nr.19/2000, copiii au dreptul la pensie de urmas:
- pana la varsta de 16 ani;
- daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
- pe toata durata invaliditatii de orice grad, daca aceasta s-a ivit in perioada in care se aflau in una dintre situatiile prevazute la lit.a) sau b);

Ca urmare a aparitiei Ordinului MMFES nr.129/26.02.2008 pentru modificarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr.19/2000, aprobate prin Ordinul MMSS nr.340/2001, acordarea pensiei de urmas conform prevederile art.66 lit.b) din Legea nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, nu mai este conditionata de nivelul formei de invatamant frecventate, de tipul sau modul de organizare a acesteia, de numarul formelor de invatamant frecventate sau de absolvirea uneia sau a mai multora dintre acestea.

Asadar, sub incidenta noii reglementari, pensia de urmas se acorda copilului daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, indiferent de nivelul acesteia, pana la terminarea studiilor, fara a depasi data la care copilul urmas implineste varsta de 26 de ani.
Eu am 20 de ani sunt studenta la ID si nu eram sigura ca este valabila si pentru mine pensia de urmas. Multumesc pentru informatie!!!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură