Da, se poate inregistra, chiar este obligatoriu sa inregistrati cf OMFP 3055/2009 sectiunea 7 "Principii contabile generale" Atentie insa, si descarcarea de gestiune a marfurilor vandute se face tot in 2010.
" 36. - (1) Elementele prezentate în situațiile financiare anuale se evaluează în
conformitate cu principiile contabile generale prevăzute în prezenta secțiune,
conform contabilității de angajamente. Astfel, efectele tranzacțiilor și ale altor
evenimente sunt recunoscute
atunci când tranzacțiile și evenimentele se produc (și
nu pe măsură ce numerarul sau echivalentul său este încasat sau plătit) și sunt
înregistrate în contabilitate și raportate în situațiile financiare ale perioadelor
aferente.
(2) Veniturile și cheltuielile care rezultă direct și concomitent din aceeași
tranzacție sunt recunoscute simultan în contabilitate, prin asocierea directă între
cheltuielile și veniturile aferente, cu evidențierea distinctă a acestor venituri și
cheltuieli "
Asa cum scrie mai sus dl george_neagu, cheltuielile de consitutire pot fi amortizate pe maximum 5 ani. Din punct de vedere fiscal nu sunt incluse in categoria amortizarilor dar nu este interzisa amortizarea fiscala a lor. Mai multe detalii despre acest subiect gasiti la
[ link extern ] /
Cheltuielile privind echipamentele: aici ar trebui sa ne precizat daca sunt obiecte de inventar sau mijloace fixe. Daca sunt mijloace fixe, toate cheltuielile privind achizita lor se include in valoarea mijlocului fix. Amortizarea mijlocului fix incepe cu luna urmatoare in care a fost dat in functiune. Nu este musai sa incepeti amortizarea echipamentului numai ca l-ati cumparat ci numai dupa ce il dati in functiune. La obiectele de inventar la fel: daca nu le folositi nu le dati in consum si atunci nu intra pe cheltuieli. Dar daca le folositi, atunci trebuie date in consum.
Chiria se inregistreaza poe cheltuieli in luna pt care ati platit. Daca in 2010 ati platit chiria pt anul 2011, atunci aceasta suma se pune pe cheltuiala numai in 2011.