daan08 a scris:
... in blocul in care locuiesc un apartament a fost vandut la licitatie de catre o banca, in momentul in care a fost cumparat de catre noul proprietar datoriile catre asociatie ale fostului proprietar insumau 3000 ron. Dupa cumpararea apartamentului de catre noul proprietar datoriile au fost achitate din fondul de rulmentn al blocului. Intrebad la asociatie de ce s-a procedat asa mi s-a raspuns ca nu au avut ce sa faca, debitul trebuind sa fie suportat de toti locatarii.
Intrebarea este daca s-a procedat corect, sau datoria ar fi trebuit achitata de noul proprietar
Am citat pentru a revedea ca informatiile sunt insuficiente si chiar incorecte.
Daca asociatia a platit furnizorii de servicii si utilitati pentru acest apartament ca pentru toate apartamentele, din fondul de rulment, din fondul de reparatii, din fondul de penalizari, din orice fonduri pe care asociatia le avea, este firesc, normal si legal. De aceea exista aceste fonduri, pentru a plati firnizorii, pentru a asigura plata utilitatilor si a nu ajunge la aplicarea de penalizari de intarziere catre asociatia de proprietari de catre acesti furnizori si prestatori.
Sau, mai rau, la sistarea furnizarii unor utilitati sau servicii.
Informatia postat este distorsionata deoarece fondul de reulment este al fiecarui proprietar, este cu totul altceva decat decat soldul existent in casa sau banca, decat restantele unui proprietar.
Indiferent din ce sursa se suporta sumele catre furnizori, acestea nu diminuiaza fondul de rulment al fiecarui proprietar. Fondul de rulment al proprietarului se foloseste permanent, luna de luna, dar nu se dimiunuiaza, nu este afectat de restantieri, procese...
Daca intr-o asociatie apare o cheltuiala ce ar trebui suportata de toti sau mai multi proprietari, aceasta se afiseaza pe lista de plata repartizata pe cota parte, pe numar de persoane, pe alte criterii conform HG 1588/2007, dar fara a ne atinge de fondul de rulment al fiecarui proprietar.
Daca, de exemplu, asociatia a pierdut un proces cu un furnizor, proces in care a trebuit sa suporte cheltuieli de judecata (onorariu avocat, expertiza contabila, expertiza tehnica...), aceste sume se pot repartiza tuturor proprietarilor conform legii, pe cota indiviza, in urma deciziei Comitetului execuitiv sau hotararii Adunarii generale. Dar nu din fondul de rulment.
Reamintesc aici ca pentru fondul de rulment se emite chitanta separat si ca acesta suma se restituie proprietarului conform legii. Ori, daca s-ar diminua sau ar dispare aceasta, asociatia nu ar mai avea cum sa o restituie celui care a depus-o.