avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1947 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... plata salariului
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

plata salariului

ma aflu in urmatoarea situatie:
lucrez ca si operator calculator,muncitor calificat cu atestat la o imprimerie(dar in procesul de productie -de exemplu pentru tipizate fiscale- fac totul: designul pe calculator,legare,finisare),in contractul de munca sunt precizate:salariu 500 RON,durata de lucru 8 ore/zi,40 ore saptamana,norma intreaga;
dar situatia reala arata cam asa:
-durata de lucru 9 ore/zi-luni-vineri + 4 ore sambata - fara plata ore suplimentare
-salarizare pe bonuri de lucru,niciodata nu reusesc sa ajung insa la salariul scris in contract(aici ma refer la rest de plata adica 389 RON)
-nu se precizeaza nicaieri in contract salarizare din procente
-salariul care iese de pe bonurile de lucru il luam si in mana chiar daca nu atinge suma de 389 RON
-statele de plata nu le-am vazut niciodata,salariul il luam pe semnatura intr-un caiet
cand i-am cerut socoteala patronului despre asta a zis ca legile sunt pentru bugetari
ce este de facut?pentru ca au fost mai multe controale,toate au iesit bine si nu cred ca stie cineva ce se intampla cu adevarat in firma asta
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 14:11, 15 Iulie 2008
Durata de lucru de 9 ore pe zi include pauza de mas ade 1 ora.
Pentru sambetele lucrate ar trebui platite ore suplimentare sau spor de sambata.
Statul de plata este obligatoriu de semnat.
Legile nu sunt doar pentru bugetari, ci sunt pentru toata lumea.
Puteti sesiza Inspectoratul de Munca / Inspectia Muncii.
Nimeni nu poate fi mai presus de lege. Toti suntem egali in fata legii.
La un salariu brut de 500 lei, netul este in jur de 394 lei.
Faceti o sesizare catre Inspectoratul Teritorial de Munca in a carui raza teritoriala isi are sediul angajatorul.