Am un srl ,vreau sa-mi iau un asociat si sa-i cedez 30%din actiuni dar sa raman eu administrator. Ce acte trebuie sa pregateasca viitorul asociat? Si inca o intrebare,la care as vrea un raspuns...pot sa ma protejej cumva pentru eventualitatea ca nu ne vom intelege,in sensul ca se poate intocmi un act prin care sa mi se garanteze ca voi putea recupera actiunile in cazul in care va dori la un moment dat sa renunte si ca nu va instraina unei terte persoane actiunile pe care i le cedez? Multumesc.
Ok.O sa va ascult sfatul! 25%! Daca mai aveti si alte observatii,v-as fi recunoscatoare... Ideea e ca am nevoie sa ma stiu ferita de eventuale situatii neplacute care pot aparea pe parcurs. Stiu ca trebuia sa faca o declaratie notariala si sa aduca un cerificat fiscal. Mai trebuie si altceva inainte de a merge la un jurist care sa intocmeasca actele?
Pai actele ar fi cam astea:
- copie act identitate
- hotararea plus contorul aferent in vederea publicarii acesteia in Monitorul Oficial
- act constitutiv actualizat
- declaratie ca noul asociat indeplineste conditiile legale pentru aceasta calitate
La registrul comertului va trebui sa completati un formular tipizat ,, cerere de inregistrare mentiuni". Certificatul de cazier fiscal il obtin functionarii de la registrul comertului.
In hotarare si in actul constitutiv actualizat puteti sa inserati clauza referitoare dupa cum ziceati la cesiunea partilor sociale, clauza cu mostenitorii in cazul decesului unuia dintre asociati, reguli speciale legate de administrare si altele.
Vanzare firma
lenuivan
vreau sa vand o firma la care sunt asociat unic, in patrimoniu nu mai am niciun bun(am avut o masina ptr transport dar am vandut-o)
Ce acte tb sa intocmesc?
- (vezi toată discuția)