Am fost angajata cu un contract pe o perioada determinata pentru 10 luni (data sfarsitului contractului de munca este 30.09.2011). Dupa 6 luni am primit o decizie de desfacere a contractului de munca cu data de 01.06.2011 fara a fi instiintata in prealabil de perioada de preaviz de 20 de zile. Motivul incetarii contractului este ca angajatorul nu a primit banii aferenti salarizarii noastre, bani ce ar fi trebuit primiti in urma prefinantarii din fonduri europene. Mentionez ca angajatorul nu a facut decat o plata salariala pentru luna decembrie 2010 (prima luna din cadrul proiectului). Intrebarea este: cum pot obtine drepturile salariale restante de la angajator? Ce demersuri sa fac pentru a obtine aceste drepturi in conditiile in care in decizia de incetare a contractului de munca nu sunt mentionate decat drepturile aferente perioadei de concediu de odihna neefectuat.
Puteti formula actiune in justitie privind decizia de concediere, in cuprinsul careia se pot solicita si drepturile salariale restante.
Actiunea nu se timbreaza, iar sarcina probei revine angajatorului.
Puteti face o sesizare la ITM-ul in a carei circumscriptie isi are sediul angajatorul si/sau sa promovati o actiune in instanta impotriva acestuia pentru a fi obligat la plata drepturilor salariale restante.
Actiunea se depune la Tribunalul in a carui raza aveti domiciliu si este scutita de plata taxelor judiciare. Dreptul la actiune se prescrie in termen de 3 ani de la data de cand trebuia sa va achite salariul.