La parterul blocului in care locuiesc, sub apartamentul al cărui proprietar sunt, a fost deschis un spaţiu cu destinaţia de alimentaţie publică – bar.Mai doresc să specific faptul că respectiva unitate de alimentaţie publică nu a respectat prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, cu completările şi modificările ulterioare, în speţă nu a obţinut autorizaţia de construire pentru schimbul de destinaţie realizat (din spaţiu prestari servicii în spaţiu de alimentaţie publică), conform prevederilor articolului 3 litera „a” care stipulează că „autorizaţia de construire se eliberează pentru lucrări de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinaţie sau de reparare a construcţiilor de orice fel, precum şi a instalaţiilor aferente acestora”. Mai mult - asociatia de proprietari nu si-a dat acordul pt ca acest bar sa functioneze, in acest sens depunand o adresa la primaria localitatii. Cu toate acestea, Primaria a eliberat autorizatia de functionare pentru spatiul de alimentatie publica aflat in cauza. Faţă de această stare de fapt am sesizat Direcţia Tehnică, Urbanism şi Amenajare a Teritoriului din cadrul Primăriei, autoritate care a luat măsura aplicării de sancţiuni contravenţionale, dispunând totodată sistarea activităţii până la intrarea în legalitate a respectivului operator economic. Cu toate că a fost impusă sistarea activităţii, agentul economic îşi desfăşoară în continuare activitatea fără nici un fel de probleme. Fata de cele de mai sus, rugamintea mea este de a-mi preciza care sunt autorizatiile care ar fi trebuit sa fie obtinute de catre administratorul firmei in cauza (mediu, sanitar, ONRC, etc) deoarece doresc sa depun reclamatii la toate institutiile care au eliberat autorizatii fara respectarea Legii 50.
ce a mai dispus Direcţia Tehnică, Urbanism şi Amenajare a Teritoriului din cadrul Primăriei dupa:
- sancţiunile contravenţionale,
-sistarea activităţii până la intrarea în legalitate
Celellte avize sunt in regula?
- autorizatii (sanitar, pompieri, mediu, etc)
Autorizatia de mediu este necesara in momentul inceperii functionarii unui obiectiv sau a unei linii tehnologice noi. De asemenea, la expirarea perioadei de valabilitate a autorizatiei de mediu, este necesara obtinerea unei reinnoiri a acesteia
Pentru completarea dosarului in vederea obtinerii autorizatiei de mediu pot fi intocmite urmatoarele documentatii tehnice:
- Fisa de prezentare si declaratie
- Bilant de mediu nivel 0
- Bilant de mediu nivel I
- Bilant de mediu nivel II
- Program de conformare
- Raport de amplasament
- Solicitare Autorizatie Integrata de Mediu
.
Procedurile de reglementare sanitară desfăşurate de Direcţia de Sănătate Publică sunt următoarele:
1. Avizarea sanitară a proiectelor de amplasare, construcţie şi amenajare
2. Autorizarea sanitară a unor obiective şi activităţi
3. Notificarea punerii pe piaţă a substanţelor şi produselor noi sau importate pentru prima dată şi destinate consumului utilizării sau consumului uman.
1. Avizarea sanitară a proiectelor de amplasare, construcţie şi amenajare
Documentele necesare:
Un dosar care să cuprindă:
Cerere
Certificat de urbanism eliberat de primăria locală sau serviciul de urbanism judeţean
Memoriu tehnic privind condiţiile de igienă
Piese desenate (plan de situaţie, plan de încadrare, planuri de detaliu)
Administratorul barului, pentru a bloca aplicarea sanctiunilor, a contestat procesul verbal de contraventie, urmand ca procesul sa aiba loc in luna septembrie 2008. Primaria nu mai misca absolut nimic, asteptand procesul. Dar intre timp, a inchiriat terenul din fata barului, pentru deschiderea unei terase de catre acelasi bar. Asta fiind cireasa de pe tort. Ce sa-i faci - suntem in tara lui Papura Voda. Asociatia de proprietari a inceput sa faca reclamatii la toate institutiile avizatoare : autoritatea de sanatate publica, ANSVSA, Politie. Din punct de vedere al pompierilor, nu este necesara emiterea autorizatiei deoarece suprafata barului nu depaseste 200 mp. Si inca o noutate : din informatiile pe care am reusit sa le obtin, se pare ca administratorul barului are pe cineva din Primarie care il sustine. Mai am o nelamurire, si as dori sa stiu daca am interpretat bine legea - in cazul in care barul barul deţine autorizaţie sanitara şi având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului României nr. 573/2002 pentru aprobarea procedurilor de autorizare a funcţionării comercianţilor, art. 16, litera „b”, respectiva autorizaţie este lovită de nulitate datorită faptului că nu se îndeplinesc condiţiile asumate prin declaraţia pe propria răspundere (conform Ordinului nr. 976/16 decembrie 1998 pentru aprobarea normelor de igienă privind producţia, prelucrarea, depozitarea, păstrarea, transportul şi desfacerea alimentelor, anexa 2, articolul 4 alineatul (1) care stipulează că „..se admit activităţi de desfacere a alimentelor şi de alimentaţie publică la parterul blocurilor, numai în spaţii comerciale existente, destinate prin proiect sau pentru care s-a obţinut schimbarea destinaţiei prin comisia de urbanism a organelor administraţiei publice locale”);. Prin urmare, în opinia mea, se impune anularea autorizaţiei sanitare şi sistarea activităţii până la intrarea în legalitate.
Nu inteleg despre ce acte vorbiti. Administratorul barului afirma, in discutia purtata vu acesta, ca Primaria i-a solicitat doar o declaratie pe proprie raspundere in baza caruia i s-a eliberat autorizatia de functionare. Oricum, comitetul executiv a asociatiei de proprietari si-a insusit reclamatiile pe care le-am formulat. Dupa ce le vom depune la institutiile abilitate, va voi tine la curent. Voiam doar sa stiu daca am interpretat corect legea, adica daca este obligatorie schimbarea de destinatie din spatiu comercial in spatiu de alimentatie publica.
era vb de calitatea dvs de a contesta actele pe care le are societatea.
ramane totusi sa ne tineti la curent cu ce se intampla si vedem alta demersuri necesare