Sunt profesor si am cartea de munca la o institutie de invatamant. In paralel lucrez in regim de colaborare la un post de radio.
Problema mea este urmatoarea: luna urmatoare trebuie sa-mi sustin examenul pt. definitivare in invatamant si as vrea sa stiu in ce conditii pot sa-mi iau 3 zile de concediu de studii in vederea sustinerii celor 3 examene, de la institutia unde sunt in regim de colaborare?
Mentionez ca angajatorul, pt. orice zi in care am avut examene in ultimii 2 ani - examene in invatamant -imi solicita sa-mi fac cerere pt. concediu, taindu-mi implicit din cele 11 zile de concediu anual de odihna la care am dreptul.
Inca o problema ar fi legata de situatia concediului pe anul trecut. Fiind post de radio, concediile mai lungi de 3-4 zile nu sunt indicate (politica institutiei), iar eu anul trecut mi-am luat doar 2-3 zile de concediu (evident tot pt sustinerea de examene). In aceasta sitiuatie vreau sa stiu ce se intampla cu restul concediului pe anul trecut? SE plateste, se acorda anul acesta etc? Am dreptul sa-l cer in vreun fel?
Aveti dreptul sa-l cereti, dar totul depinde de "politica" institutiei. Cititi-va clauzele contractuale. Sigur sunt mai importante decat contractul in sine.
cererea pentru concediu de studii (de 3 zile) pe care o soliciti este de fapt o suspendare de drept a contractului tau de munca. Fiind o suspendare, nu vei fi salarizata in interiorul termenului pe care il soliciti. Angajatorul tau de fapt vrea sa te ajute, prin acordarea concediului de odihna. In cazul suspendarii pe care o soliciti, angajatorul trebuie sa emita o decizie de suspendare, iar tu la terminarea perioadei trebuie sa prezinti dovada sustinerii examenelor.
La postul de radio aveti contract individual de munca part-tine?
Potrivit dispozitiilor Codului muncii coroborate cu prevederile CCMN, durata minima a concediului de odihna indiferent de norma de lucru este de 21 zile lucratoare.