avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 825 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator fara atestat
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator fara atestat

Ce sanctiune poate primi asociatia de proprietari sau persoana angajata in functia de administrator in cazul in care nu are atestat ?
Cel mai recent răspuns: mira55 , utilizator 16:37, 3 Noiembrie 2017
Nu vreau sa mai pun gaz pe foc. In anul 2005 mi-am pregatit si depus la primarie dosarul in vederea sustinerii testului / examenului pentru obtinerea atestatului cu pricina. Pana atunci am functionat cativa ani buni fara a avea terminate cursurile de administrator de imobile, deoarece nimeni nu organizase asa ceva in Iasi. In anul 2003, impreuna cu un alt administrator "nescolit" ne-am prezentat la AJOFM Iasi si le-am propus demararea unui asemenea curs. Avand experienta organizarii unor alte cursuri de calificare, nu mi-a venit greu sa pornesc unul pentru administratori, mai ales ca in COR aparuse deja ocupatia aceasta de administrator de imobile, respectiv 512112, curs pe care l-am absolvit in august 2003.
Cum dupa terminarea cursurilor eu am avut alta treaba, nu m-am prezentat la prima sesiune de atestare si alta nu prea a mai avut loc. Cum spuneam, am depus dosarul in 2005, am functionat in toata aceasta perioada fara acest document - pentru ca primaria nu a mai sustinut astfel de examene, dar in sfarsit, in luna mai am fost anuntat ca trebuie sa refac dosarul (cazier judiciar, adev. medicale, test psuhologic, ca deh, trecuse ceva ani...). Vineri, 27 mai am sustinut proba teoretica si in curand vom sustine si interviul "face to face" cu onor comisia de atestare.
Deci in toata aceasta perioada am functionat ca si "ïlegalist" si nu pentru ca eu personal nu am respectat legea. Asa a fost sa fie si sa nu facem din tzintzar, armasar, ca avem lucruri mai importante de facut.
Este ceva ce nu inteleg, unde mai este libertatea propietarilor in a se organiza si a deceide asupra propietatii si partilor comune?
Primaria are rolul de indrumator al asociatilor de proprietari si nu poate impune regulile lor pe o proprietatile private.
Regulile sunt impuse prin lege, chiar daca unele nu au nimic comun cu proprietatea privata. Art. 35 spune ca "poate angaja fie persoane fizice atestate" , nu impune ca persoana sa fie atestata. Alin 2 al art.4 spune cine se face responsabil de proasta administrare, Primaria nu raspunde deci nici nu trebuie sa se amestece.
Daca proprietarii si-au asumat responsabilitatea si au angajat un administrator pe criterii de eficienta in administrarea imobilului coroborate cu criterii personale de cinste si corectitudine, nu au procedat legal? "Hartia" de la Primarie este mai valoroasa decat calitatea persoanei angajate de proprietari?
PS:Am observat ca multi salariati ai Primariei au devenit administratori de asociatii. Cum si pentru ce, nu comentez dar nimeni nu va avea mai multa grija de prorietatea comuna decat proprietarii insasi.





din legea 230/2007 citire:
Art. 35. - (1) Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract. Administratorilor de imobile li se aplica in mod corespunzator prevederile art. 21 alin. (2) si ale art. 22.
deci ... asociatia trebuie sa angajeze o persoana autorizata in administrarea imobilelor, FIE fizica, FIE juridica
pentru angajarea administratorului fara atestat raspunde comitetul executiv, aceasta fiind atributia acest for de conducere a asociatiei
@carol_lorac
Va spun sigur, ca nicio asociatie "cu scaun la cap" nu se uita la atestat, ci la om.
Pregatirea unui om pentru a da un atestat dureaza 2-3 saptamani si alea la fara frecventa. Hai sa fim seriosi!
Chiar daca asoc "cu scaun la cap" nu se uita la atestat, ITM-ul solicita conform HG.500/2011 privind Revisalul, dosarul personal al salariatului:
"Art. 8
1) Angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
2) Dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente: actele necesare angajarii, contractul individual de munca, actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, acte de studii/certificate de calificare, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru."

Alte discuții în legătură

Atestare administrator de imobile irinacosiba irinacosiba Buna seara! Am o mare problema si va rog frumos sa ma ajutati: am atestat dat de primarie pentru administrator de imobile pe perioada nedeterminata. Am avut ... (vezi toată discuția)
Lipsa atestat administrator codan2016 codan2016 va intreb daca este corect, si legal, sa te semnezi la rubrica \"Administrator\" din listele de plata lunare, stiind ca tu nu detii un atestat de administrator ... (vezi toată discuția)