Buna seara!
Am o mare problema si va rog frumos sa ma ajutati: am atestat dat de primarie pentru administrator de imobile pe perioada nedeterminata. Am avut probleme cu vechiul administrator: datorii f.mari la furnizori si bani lipsa, vina a noastra a proprietarilor. Vecinii mei de bloc( in asociatie este un singur bloc) m-au rugat sa preiau eu actele pe care le-am mai gasit si sa incercam sa facem ceva. Problema este ca o doamna de la un furnizor-gunoi-Polaris mi-a zis ca nu pot sa fiu eu deoarece aceste atestate s-au anulat si trebuia sa fac un curs(350 lei) pentru a tine asociatia. Mentionez ca sunt economista si expert contabil, ce pot face in aceasta situatie? Primaria nu ne-a ajutat deloc in problema cu vechiul administrator( stia ca
@Iulian Manea, dv aveti dreptate ca un economist cu ASE-ul nu trebuie sa mai faca liceul economic. Studiile universitare sunt superioare studiilor liceale si in cazul descris de dv sunt chiar pe acelasi profil (economic).
Dar legea 230 prevede foarte clar obligativitatea ca administratorul sa obtina, sa detina un atestat eliberat de primarie. Nu are importanta ca are studii superioare.
A fost, cel putin la noi, o perioada cand un presedinte de asociatie, care avea si o pregatire adecvata putea sa obtina atestat de administrator numai pe baza de examen fara a mai face cursurile. Pentru aceasta trebuia intocmit un dosarel cu actele de studii, hotararea adunarii generale prin care sa demonstreze ca este ales presedinte de cel putin 2 ani, etc.
Apoi, eu nu-mi amintesc sa fi facut la universitate un curs de administrare a asociatiilor de proprietari sau de imobile (nici macar facultativ). Nu-mi amintesc sa fi facut contabilitate in partida simpla sau situatia elementelor de activ si pasiv. Sau poate am uitat eu, ca sa mai fac loc si la altceva im memorie.
Nu sunt impotriva, sunt de acord economistii sa ocupe functia de administrator fara atestat eliberat de primar, fiind pote cei mai pregatiti pentru asemenea activitate, dar deocamdata legea nu ne da voie.
Nu vad in ce masura doamna de la furnizorul de servicii (presupun) gunoi - Polaris....este in masura sa va anunte ca nu mai e valabil atestatul Dv.
Asta o puteti afla de la primarie, dar eu zic sa va vedeti de treaba, sa administrati blocul cum trebuie s-o faceti si sa lasati deoparte barfa doamnelor de la furnizori.
Macar de-ar avea fiecare bloc un absolvent de studii economice, cu atestat de administrator obtinut candva care sa lucreze ca administrator si sa-i scoata din necazuri!!!!!
Da, corect @elga50!
Eu as merge un pic mai departe si spun ca responsabilitatea angajarii administratorului este a presedintelui si comitetului executiv. Acestia pot decide pe cine angajeaza. Daca, de exemplu, nu gasim un administrator cu atestat, dar avem o persoana care se pricepe, gospodar, cunoscut si agreat de conducerea asociatiei ar putea fi angajat. Apoi se poate obtine si atestatul.
Nu este cazul aici si nu cred ca un furnizor poate sa solicite atestatul administratorului.