avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 284 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cum poate fi atestata o persoana autorizata
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cum poate fi atestata o persoana autorizata

Buna ziua,
Urmaresc de multi ani acest forum si am vazut ca in mare parte raspunsurile au fost foarte explicite. totusi va rog sa-mi permiteti sa va prezint o speta.
In 2011 am obtinut printr-un program POSDRU finantare pentru antreprenariatul feminine pe un plan de afaceri conceput pentru asociatiile de proprietar si in noiembrie am devenit Persoana autorizata pe unicul cod CAEN 6832.
Autorizarea am primit-o si in baza unor documente care atesta competentele profesionale si experienta.
Studii stiinte administrative - juridic si economic, Liceu de constructii civile si industrial plus experienta de 7 ani Sef serviciu administrative intrr-o institutie destul de importanta, unde am avut 9 administrator de cladiri in subordine.
totodata am desfasuraat si o activitate de voluntariat studiind fenomenul administrative din asociatiile de proprietar cu privire la modul de administrare. Nu vreau sa critic pe nimeni dar o administrare corecta asaa cum a gandit-o legiuitorul nu inseamna doar contabilitate.
Mai exista un set de acte normative in afara de L230 care reglementeeaza fformele de obtinere a unor competente profesionale de-a lungul anilor.
In principiu sunt de accord cu agajarea unui administrator atestat pentru ca am nevoie avand in vedere sistemul de administrare pe care vreau sa-l pun la punct. Intrebare.
Cum poate atestata Primaria o persoana AUTORIZATA in baza legilor in vigoare?
Conform legii 230/2007 trebuie sa fiti autorizata de o primarie din Romania.
Lucrurile sunt foarte clare.
gresit, imi pare rau
primaria nu mai este abilitata sa autorizeze decat anumite domenii stipulate Anexa 3 nu mai stiu ce hg
Conform OU 44 daca imi aduc bine aminte primesc autorizarea de la Registrul comertului... imi pare rau dar mai verificati inainte de a da raspunsuri


HG 1588 speficia care sunt conditiile de autorizare desi primaria nu mai are aceasta competenta, totodata foarte putine primarii din Romania au proceduri pentru autorizare, Primaria Galati nu spune care este procedura de autorizare
Ultima modificare: Joi, 4 Iunie 2015
Adriantot, moderator
In fapt, care este problema Dvs. ?
Ce anume doriti: cine si ce sa va atesteze ?
La ce va trebuie ?
Nu faceti o confuzie intre atestare profesionala si autorizarea de a face fapte de comert ?
condreanarcisa a scris:



Cum poate atestata Primaria o persoana AUTORIZATA in baza legilor in vigoare?


Atestatul profesional pentru exercitarea responsabilitatii de administartor persoana fizica se elibereaza de catre serviciul specializat din primarie in urma absolvirii cursului de formare profesionala
Pentru administratorii persoane juridice dispozitia in vigoare este fara echivoc HG nr 1588/2007
ART. 22
(1) Activitatea de administrare a condominiului include activitati de administrare
tehnica, de contabilitate si casierie.
(2) Asociatia de proprietari angajeaza persoane fizice atestate pentru functia de
administrator sau încheie contracte cu persoane juridice specializate si autorizate pentru
realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrarii, întretinerii, investitiilor si
reparatiilor asupra proprietatii comune.
(3) Pentru a fi autorizate de catre autoritatile administratiei publice locale pentru
activitatea de administrare, persoanele juridice specializate trebuie sa îndeplineasca
urmatoarele conditii:
a) sa aiba ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori ca
activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract;
b) sa aiba angajate persoane atestate în conditiile prezentelor norme metodologice;
c) sa dovedeasca ca au bonitate financiara.
(4) Administratorii trebuie sa prezinte garantii morale, materiale si profesionale
acceptate de comitetul executiv al asociatiei de proprietari a cladirii pe care urmeaza sa o
administreze.
(5) Administratorul asigura managementul de proprietate al condominiului prin:
a) prestarea serviciilor conform atributiilor, obligatiilor si responsabilitatilor atribuite de
comitetul executiv, în conditiile legislatiei în vigoare;
b) gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti, daca nu are angajat un casier;
c) efectuarea formalitatilor necesare în angajarea contractelor cu furnizorii/prestatorii de
servicii pentru exploatarea si întretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor
contracte;
d) asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor cu privire la proprietatea comuna;
e) gestionarea modului de îndeplinire a obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor în
raport cu autoritatile publice. Obligatiile cetatenesti sunt cele stabilite, potrivit legii, de
adunarea generala;
f) îndeplinirea oricaror alte obligatii expres prevazute de lege, precum si a celor stabilite
prin contractul încheiat cu asociatia de proprietarinr 230/2007

Dvs concret ce doriti sa autorizeze primaria?

Ce stiu eu:
Poti sa ai 7 facultati terminate, daca nu ai un curs de formare profesionala pentru meseria de administratori de cladiri, nu poti sa te prezinti la examenul de atestare de la primarie - cu toate ca este o mare ciudatenie.
Adica estei supercalificat si nu mai "vad" rostul acestui Atestat.
Parca s-a mai abordat o discutie pe forum, o doamna expert contabil CECAR, in opinia nush carui functionar de la o primarie, nu putea ocupa functia de contabil la o as. de prop. Sa mori de ras si nu alta.

Pe de alta parte, am colegi in GL care au absolvit cursul de administratori de cladiri si au mers si la examenul de atestat. Acum sunt administarori cu "patalama".

Sfat: mergeti la primaria GL, birou/serv. as. prop. si discutati cu dumnealor. Mai multe nu stiu, dar sunt curios de raspunsurile primite...
Succes!

Alte discuții în legătură

Administratie Bombonica1234 Bombonica1234 Dupa ce criterii se alege un administrator de bloc... si daca se poate alege din extern.??? (vezi toată discuția)
Calificare condrea narcisa condrea narcisa As dori sa prezint o situatie putin mai deosebita. Conform Legii 196/2018 toate persoanele fizice care doresc sa practice meseria de administrator condominiu ... (vezi toată discuția)
Administrator imobil caradis caradis Buna ziua. Daca am absolvit scoala de administratori acum 10 ani obtinand diploma de calificare profesionala este obligatoriu pentru obtinerea atestatului de a ... (vezi toată discuția)