citeste legea, sa aibe studii de specialitate(cursuri de administrator), sa depuna garantie daca este si casier, nuinteleg ce inseamna extern, poate fi si somalez, glumesc :)) da, poate fi si din afara asociatiei
HG 1588 ART. 22
(1) Activitatea de administrare a condominiului include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie.
(2) Asociaţia de proprietari angajează persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator sau încheie contracte cu persoane juridice specializate şi autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrării, întreţinerii, investiţiilor şi reparaţiilor asupra proprietăţii comune.
(3) Pentru a fi autorizate de către autorităţile administraţiei publice locale pentru activitatea de administrare, persoanele juridice specializate trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a) să aibă ca obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori ca activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract;
b) să aibă angajate persoane atestate în condiţiile prezentelor norme metodologice;
c) să dovedească că au bonitate financiară.
(4) Administratorii trebuie să prezinte garanţii morale, materiale şi profesionale acceptate de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari a clădirii pe care urmează să o administreze.
ynocentta
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Criteriile sunt cele profesionale,existenta de atestat profesional ,garantie materiala si cele care raspund exigentelor si pretentiilor angajatorului=asociatia de proprietari
Administratorul de imobil poate fi angajat din cadrul memebrilor proprietari sau din afara asociatiei de proprietari,poate sa fie persoana fizica sau juridica