suprafaţa utilă a apartamentului meu este de 61,4 mp iar eu plătesc pentru salarii suma de 14 lei iar pentru consum utilităţi plătesc suma de 15 lei , în condiţiile în care administratorul instalat de un grup de proprietari mafioţi nu îndeplineşte atribuţiile înşirate din legea nr.230/2007 ci doar încasează-în două ore /săptămână nu /zi cât scrie în contract - sumele pe care ni le afişează pe listele de plată şi ne obligă să le plătim orbeşte fără a ni se da explicaţii aşa cum prevede legea asociaţiilor.În asociaţie sunt doar 40 apartamente. Este normal să fie plătit cu 14lei/apartament doar să încaseze banii de la 40 proprietari şi să repartizeze două facturi (una pentru apă, canal şi gunoi , cealaltă pentru iluminat casa scărilor)
Ghinionul dumneavoastra ca vecinii sunt "proprietari mafioţi".
Dar cu privire la salarizarea administratorului, suma de 560 lei ce se repartizeaza celor 40 de apartamente, este impozitata, din ea se mai platesc si contributii le sociale iar administratorul ramane cu vroe 400 lei in mana. Pentru 40 de apartamente nu este mult.
Ca acest administrator isi face treaba sau nu, asta este alta poveste. Daca ar lua jumatate sau triplu poate si-ar face treaba la fel.
Discutati cu vecinii, daca nu-s toti "mafioti" si incercati sa va imbunatatiti administrarea asociatiei. Puteti convoca o adunare generala unde sa schimbati prin alegeri si vot tot comitetul executiv, cenzori... Puteti candida si intra in acest organism de conducere si-apoi putetiu controla mai bine activitatea administratorului si daca este nevoie, decideti angajarea altui administrator.
Imparte facturile ,incaseaza,face platile,tine contabilitatea banuiesc ,situatia fondurilor de rulment,reparatii,penalitati.Cand se strica ceva el are obligatia sa repare,sa cumpere becuri si alte consumabile,sa fie curat,sa se ia gunoiul,sa desfunde canalizarea,sa sune la Radet sa vada de ce nu e apa calda,sau la Apa Nova cand nu e nici rece,cand nu e caldura tot el suna,el depune declaratiile la fisc,el plateste impozitele,el sta la cozi,el stie de cate ori s-a schimbat decl.112,el alearga dupa semnatura electronica...etc...si tot vi se par multi 400 de lei...!
Puteti sa solicitati sprijinul biroului din primarie care raspunde de relatia cu asociatiile de proprietari ca sa trimita un control la documentele contabile ale asociatiei.
Am solicitat prin cerere scrisă , la care am revenit după 30 zile la primărie de a exercita controlul la asociaţie, pe activitatea financiar contabilă conform art.55 din legea nr.230/2007, dar nu mi s-a răspuns, iar asociaţia nu a voit să aleagă cenzor sau comisie de cenzori, astfel că aceasta funcţionează necontrolată, neverificată gestionar,etc. Am sesizat şi parchetul dar nenea procuror a răspuns că nu sunt nereguli în asociaţie ,,că doar nu este furat el ci noi proprietarii asociaţiei, şi aşa că poate funcţiona neverificată din punct de vedere al banilor'' şi nu este mecesară urmărirea penală a mândrelor care se joacă cu banii noştri şi demnitatea nostră în calitate de proprietari.
Deci nu există cenzor, nu există comitet executiv, primăria nu face nici la sesizare controlul financiar , gestionar, nu îndrumă asociaţia să aibă cenzor conform legii, iar vecinii nemafioţi sunt puţini sub jumătate plus unu şi nepăsători.
Ce mai putem face??
Doua ore/saptamana vedeti dvs. din activitatea administratorului. Pentru ca restul sarcinilor il obliga sa stea la diverse cozi, sa umble pe la diverse ghisee sau sa stea in fata calculatorului acasa (fiindca presupun ca nu i-a pus asociatia la dispozitie birou cu calculator si imprimanta). Dar tariful este, intr-adevar, mai mare decat cel practicat in orasul meu. Il invidiez pe administratorul dvs. X-(
Este legal ?
mezzo 61
de o perioada aprox 6 luni , platim intretinerea si o suma pentru fondul de reparatii .inca de la inceput presedinta si administratora - este o echipa nou ... (vezi toată discuția)