avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 322 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general factura transmisa prin email
Discuție deschisă în Contabilitate în general

factura transmisa prin email

Un partener de afaceri caruia pana de curand obisnuiam sa ii expediem facturile prin posta,pentru prestari de servicii,ne-a comunicat ca de acum inainte sa i le expediem prin email,nesemnate si nestampilate,mentionand pe factura legea potrivit careia expediem in acest mod,facturile.Mentionez ca firma care emite facturile nu are semnatura electronica si se solicita doar expedierea facturilor,ei acolo le vor lista,nu le stocheaza electronic.La asistenta contribuabili ni s-a spus ca simpla transmitere nu este in regula,fara semnatura electronica dar am gasit si un raspuns anaf,pe un site,care specifica faptul ca este posibila transmiterea fara indeplinirea conditiilor mentionate in codul fiscal ( acord de transmitere a facturilor,borderou al facturilor transmise intr-o luna,confirmare s.a.m.d).Mai transmite cineva facturi prin email ? Sunteti inregistrati la anaf pentru a face asta? Ce lege mentionati pe factura?
Cel mai recent răspuns: ionion2000 , utilizator 10:52, 16 Noiembrie 2011
Este in regula sa trimiteti prin e-mail si ei sa listeze acolo.
Factura trimisa prin e-mail (scanata sau listata in format pdf) nu se considera factura electronica ci o factura trimisa prin mijloace electronice. Listata, se considera ca si factura originala.
Vedeti detalii privind punctul de vedere ANAF:
[ link extern ] /
Pe site-u lurmator gasiti legislatia privind facturile electronice (asa, pt informare): [ link extern ]

Intrebare: Care sunt conditiile care trebuie indeplinite de facturile trimise exclusiv prin e-mail?

Raspuns ANAF 11 februarie 2009:

[ link extern ]

"Posibilitatea trimiterii prin mijloace electronice a facturilor este prevazuta la art. 155 alin. (8) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

La pct. 73 din Normele metodologice de aplicare a Titlului VI al Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt enumerate conditiile in care facturile pot fi transmise prin mijloace electronice.

Redam in cele ce urmeaza continutul pct. 73 din normele mentionate la paragraful precedent:

„73. (1) În sensul art. 155 alin. (8) lit. c) din Codul fiscal, se pot transmite facturi prin mijloace electronice în următoarele condiţii:

a) pentru operaţiuni efectuate în România, inclusiv pentru livrări intracomunitare:

1. părţile să încheie un acord prin care să se prevadă această procedură de facturare;

2. să se garanteze autenticitatea sursei şi integritatea conţinutului facturii prin: semnătură electronică, conform prevederilor Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, prin schimbul electronic de date EDI definit la art. 2 din Recomandările Comisiei 1994/820/EC din 19 octombrie 1994 referitor la aspectele legale ale schimbului electronic de date sau orice alte mijloace electronice agreate de Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;

3. să existe un document centralizator pe suport hârtie, cu evidenţa tuturor facturilor transmise prin schimbul electronic de date EDI într-o lună calendaristică de o persoană impozabilă înregistrată conform art. 153 din Codul fiscal sau a tuturor facturilor astfel primite într-o lună calendaristică de orice persoană obligată la plata taxei, în cazul în care furnizorul/prestatorul nu este înregistrat conform art. 153 din Codul fiscal;

b) pentru achiziţiile intracomunitare efectuate în România:

1. părţile să încheie un acord prin care să se prevadă această procedură de facturare;

2. să existe un document pe suport hârtie cu evidenţa tuturor facturilor primite prin schimbul electronic de date EDI într-o lună calendaristică de orice persoană impozabilă sau persoană juridică neimpozabilă înregistrată conform art. 1531 din Codul fiscal;

(2) În sensul alin. (1) lit. b) condiţiile pentru facturarea prin mijloace electronice sunt stabilite de ţara în care au loc livrările intracomunitare.”

In opinia noastra, conditiile mentionate mai sus se refera la persoanele care doresc sa emita, sa transmita si sa stocheze facturi prin mijloace electronice, fara a mai avea obligatia de a emite facturile si pe suport de hartie, ci doar de a intocmi un document centralizator al facturilor emise prin mijloace electronice.

In situatia in care nu se doreste stocarea facturilor prin mijloace electronice, ci doar transmiterea lor catre beneficiar via e-mail, consideram ca nu este necesara indeplinirea conditiilor prevazute mai sus. In sprijinul acestei afirmatii amintim ca nu mai sunt necesare semnarea si stampilarea facturii, prin urmare, factura primita pe e-mail si printata poate fi considerata exemplar original. Consideram ca aceasta procedura are ca scop numai facilitarea punerii la dispozitie a facturii de catre furnizor/prestator clientului si nu se incadreaza in prevederile art. 155 alin. (8) lit. c) din Codul fiscal si ale normelor metodologice date in aplicarea acestuia.
"

Ultima modificare: Miercuri, 16 Noiembrie 2011
ionion2000, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Facturi prin email mendis mendis Am inteles ca se pot trimite facturile prin email: "73. (1) In sensul art. 155 alin. (Cool lit. c) din Codul fiscal, se pot transmite facturi prin mijloace ... (vezi toată discuția)
Factura in forma electronica - mai e legiferata dupa ce legea 260/2007 a fost abrogata incepind cu 13.10.2009? ionion2000 ionion2000 [b]Factura in formă electronică [/b]mai e legiferată dupa ce: - Legea 260/2007 privind înregistrarea operaţiunilor comerciale prin mijloace electronice a ... (vezi toată discuția)
Factura servicii web design pt sua deus_073 deus_073 Un client din SUA doreste factura pentru servicii de web design, valoare sa zicem $1000. Cum facturez? Cu siguranta in lei, dar cu sau fara TVA? Daca plata se ... (vezi toată discuția)