Sediul asociatiei, acela care apare in actul constitutiv, acolo unde vine toata corespondenta cu diferite asociatii, institutii sau alte persoane care vor sa va contacteze.
Asociatia poate derula activitatile in alte zone, alte localitati acolo unde sunt grupurile tinta. Asociatia nu trebuie sa aiba inregistrat un alt sediu secundar prin acele localitati. Asociatia poate inchiria un spatiu, de exemplu, in acele comunitati, pentru o perioada redusa de timp poate cateva luni sau un an , atat cat dureaza activitatile pe care vi le propuneti. Nu va complicati cu sediu secundar. Sunt acele asociatii mai mari, mai dezvoltate, cu activitati si reprezentare in diferite zone din tara, care sunt constituite din filiale cu personalitate juridica, ceea ce nu cred ca e cazul la dumneavoastra. Asta implica si costuri financiare, dotare cu echipamente informatice si de comunicatii si o resursa umana mai pregatita si mai devotata activitatii de voluntariat.
Un cenzor va trebuie in mod efectiv doar cand se apropie adunarea generala in care se discuta si se aproba situatiile financiare anuale si cand cenzorul trebuie sa faca un raport care se anexeaza si se depune la finante odata cu bilantul. Daca considerati ca activitatea curenta a asociatiei dumneavoastra nu are nevoie de "observatiile" unui cenzor, atunci faceti un contract de prestari servicii doar pentru acele cateva zile in care cenzorul sa analizeze situatiile financiare, sa-si faca raportul si sa-l prezinte membrilor in adunarea generala si atat. In rest aveti contabilul care va urmari corecta evidentiere a partii financiare a asociatiei. Dar chiar si asa, cenzorul trebuie numit in cadrul adunarii generale, in acel proces verbal al sedintei adunarii generale.
Cat priveste daca sa treceti sau nu o referire la cenzor in statut. E bine sa treceti clar in statut referirea la cenzor pentru ca obligativitatea existentei unui cenzor la mai mult de 15 membrii, nu se refera doar la membrii fondatori dar si la membrii care se pot inscrie in timp. Puteti sa va dezvoltati in timp si sa va treziti cu mai multi membrii si sa fiti nevoiti sa modificati statutul si e o cheltuiala in plus care nu o sa puteti s-o evitati. Deci introduceti acum, la inceput, la infiintare, urmatoarea exprimare:
Cenzorul asociatiei ..........................este dl/dna .................., cetatean roman, domiciliat in localitatea (adresa...................), fiul lui ............., nascut la data de ................ in localitatea ................, posesor al cartii de identitate seria ..... nr. ............. eliberata de ........... la data de ............., CNP .........................., care isi va desfasura activitatea conform prevederilor legale in vigoare. Cenzorul are dreptul sa participe la sedintele organului de conducere al asociatiei, fara drept de vot. Pentru activitatea depusa cenzorul poate primi o contravaloare in bani. Cenzorul poate renunta la functie printr-o comunicare prealabila de 30 de zile.