Puteti, ca persoana fizica, sa fiti angajatul asociatiei pe baza unui CIM. Puteti sa va faceti o societate cu obiect de activitate "administrare imobile" si incheiati cu asociatia un contract de prestari servicii de administrare.
In cazul CIM trebuiesc platite toate contributiile atat de catre asociatie cat si de catre dumneavoastra ca angajat (de fapt se calculeaz, se reti pe statul de plata si le achita tot asociatia lunar conform declaratiei 112).
In cazul in care sunteti persona juridica si incheiati contract de prestari, luati banii de la asociatie pe baza de factura si chitanta iar asociatia nu plateste nimic alceva la stat.
As vrea sa clarific un aspect cu privire la afirmatia:
”sa nu fiu nevoit sa platesc sanatatea, somajul, pensia, de doua ori” ...
Contributiile la Bugetul asigurarilor de stat amintite mai sus se calculeaza de catre angajator la salariul brut., astfel ca angajatorul unde sunteti angajat cu CIM calculeaza, retine si achita contributiile datorate, proportional cu salariul brut negociat. Chiar va rog sa verificati.
In conditiile in care cineva mai are 1-2 job-uri, cu CIM sau Conventie de prestari de servicii, fiecare angajator trateaza din punctul de vedere al calcularii contributiilor ca si cum ai fi la prima angajare, deci calculeaza si retine la sursa contributiile la salariul brut si astfel omul aflat in aceasta situatie are impresia ca plateste aceste contributii de doua-trei ori, ceea ce nu este adevarat. Daca adunati toate salariile brute si imultiti cu procentele respective veti ajunge la acelasi rezultat daca ati fi angajat intr-un singur loc, dar cu un salariul brut cat pentru cele 2-3 job-uri.
Observatie: la primul angajator (sau la unul dintre ele, sa-i zicem la angajarea de baza), salariatul beneficiaza de deducerea personala, adica din salariul brut, se retin contributiile mai sus aminitite, eventual si contrib. la pensia privata rezultand venitul net, din care se scade valoarea deducerii personale (valoarea este in functie de salariu si nr. de persoane aflate in intretinere) rezultand o suma numita ”venit baza de calcul” a impozitului pe salarii care se imulteste cu 16%, rezulta impozitul care se retine si salariatul ramane cu salariul net pentru care semneaza de primire.
La celilalti angajatori, salariatul nu mai beneficiaza de deduceri personale, insa are obligatia de a informa angajatorul ca mai este angajat si in alta parte (are venituri) - informatie necesara la intocmirea fiselor fiscale.