avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 451 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... buna. acte pierdute in strainatate - ce trebuie facut?
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

buna. acte pierdute in strainatate - ce trebuie facut?

am si eu nevoie de putin ajutor.in urma cu cateva zile o cunostinta care se afla la munca in strainatate si-a pierdut portofelul cu acte.Va rog sa imi spuneti ce se face in cazul asta?Am auzit ca se merge la consulat si ca va primii un buletin provizoriu,dar vreau sa stiu cat timp este valabil acest buletin sau ce o fii el.Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Oana.nae , utilizator 10:30, 11 Februarie 2018
Va primi informatiile necesare la consulat.
Intr-adevar trebuie sa mearga la consulatul Romaniei sau la Ambasada si sa ceara un titlu de calatorie, pentru a putea veni in tara ca sa isi faca din nou cartea de identitate.
Mai mult, in cazul Spaniei, (care este identic la alte tarile)TITLUL DE CALATORIE – este documentul care se elibereaza de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei cetatenilor romani aflati in strainatate, care nu mai poseda un document de calatorie valabil, pentru ca titularul sa se poata intoarce in tara. Titlul de calatorie are o valabilitate de cel mult 30 de zile, care inceteaza de drept la data intrarii titularului in Romania.
Noua procedura de eliberare a pasapoartelor electronice si a titlurilor de calatorie presupune prezenta obligatorie a solicitantului la sediul consulatului, inclusiv a minorilor, avand in vedere ca este necesara prelevarea amprentelor, fotografia si semnatura digitala. De asemenea, este necesara prezentarea in original a tuturor actelor necesare eliberarii documentelor de calatorie.
Documentele necesare pentru eliberarea titlului de calatorie:
· Cartea de identitate/buletinul de identitate/pasaportul expirat
· In situatia pierderii/furtului, denuntul facut in fata autoritatilor spaniole
· Pentru minori, este necesara prezenta ambilor parinti (sau, dupa caz, a celui care detine custodia minorului) cu documente de identitate valabile (cartea de identitate/buletinul de identitate/pasaportul), precum si certificatul de nastere al minorului. In situatia in care minorul are certificat de nastere emis de autoritatile spaniole, acesta trebuie sa urmeze procedura supralegalizarii cu Apostila de la Haga. Parintii vor da o declaratie pentru exprimarea acordului in vederea eliberarii titlului de calatorie)
· In cazul in care unul dintre parinti nu se poate prezenta la consulat, este necesara prezentarea de catre celalalt parinte a unei imputerniciri autentificate la un notar public din Romania sau la sediul sectiei consulare.
Termen de eliberare: in aceeasi zi.
[ link extern ]
imi poti spune cat este valabil acel titlu de calatorie?
30 de zile si inceteaza de drept la data intrarii titularului in Romania. Vezi mai sus.

Alte discuții în legătură

Pasaport shailaflorina shailaflorina buna seara..ma numesc Florina si locuiesc de 4 ani in Spania. Cand am venit aici, am venit doar cu buletinul, si eu, si perechea mea. In curand voi naste aici ... (vezi toată discuția)
Titlul de calatorie popescudarius22 popescudarius22 Saluatere .!! Legat de titlul de calatorie , in cat timp pot face acest document, cate zile ami trebuie ?. Eu inplinesc 18 ani pe data de 22 -06 , iar ... (vezi toată discuția)
Acte necesare copiilor nascuti in strainatate pentru a calatorii miha.filip_88 miha.filip_88 as dori sa stiu daca este obligatorie detinerea de certificat romanesc pentru a putea aduce din romania in spania copilul( nascut in spania).certificatul pe ... (vezi toată discuția)