Mai mult, in cazul Spaniei, (care este identic la alte tarile)TITLUL DE CALATORIE – este documentul care se elibereaza de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei cetatenilor romani aflati in strainatate, care nu mai poseda un document de calatorie valabil, pentru ca titularul sa se poata intoarce in tara. Titlul de calatorie are o valabilitate de cel mult 30 de zile, care inceteaza de drept la data intrarii titularului in Romania.
Noua procedura de eliberare a pasapoartelor electronice si a titlurilor de calatorie presupune prezenta obligatorie a solicitantului la sediul consulatului, inclusiv a minorilor, avand in vedere ca este necesara prelevarea amprentelor, fotografia si semnatura digitala. De asemenea, este necesara prezentarea in original a tuturor actelor necesare eliberarii documentelor de calatorie.
Documentele necesare pentru eliberarea titlului de calatorie:
· Cartea de identitate/buletinul de identitate/pasaportul expirat
· In situatia pierderii/furtului, denuntul facut in fata autoritatilor spaniole
· Pentru minori, este necesara prezenta ambilor parinti (sau, dupa caz, a celui care detine custodia minorului) cu documente de identitate valabile (cartea de identitate/buletinul de identitate/pasaportul), precum si certificatul de nastere al minorului. In situatia in care minorul are certificat de nastere emis de autoritatile spaniole, acesta trebuie sa urmeze procedura supralegalizarii cu Apostila de la Haga. Parintii vor da o declaratie pentru exprimarea acordului in vederea eliberarii titlului de calatorie)
· In cazul in care unul dintre parinti nu se poate prezenta la consulat, este necesara prezentarea de catre celalalt parinte a unei imputerniciri autentificate la un notar public din Romania sau la sediul sectiei consulare.
Termen de eliberare: in aceeasi zi.
[ link extern ]