buna ziua,
am tot intrebat si primit raspunsuri diferite. la asociatia de propietarii a blocului avem un contabil cu contract de colaborare( el avand carte de munca in alta parte) acum ni se cere sa-l angajam cu carte de munca.
intrebarea e: nu mai este valabil contractul de colaborare? e obligatoriu sa-i facem contract de munca?
multumim mult. in numeleasociatiei de locatari.
Contabilul ar trebui sa stie cel mai bine ce trebuie si ce nu.
Daca se ocupa lunar de contabilitatea asocuatiei atunci trebuie facut CIM.
Contractul de colaborare ar fi atunci cand contabilitatea ar face-o administratorul si acest contabil despre care facem vorbire ar veni la cateva luni o data si ar verifica daca administratorul a operat corect in contabilitate, sa ii indrepte eventualele erori, activitate pentru care ar avea o conventie sau contract civil cu asociatia si pentru care ar primi o suma de bani. Suma aceasta ar trebui impozitata si platite eventual CAS si somaj pe decl.112.
In cazul in care el se ocupa permanent si dependent de asociatie, adica are niste atributiuni si respecta un anume program si sarcini impuse de asociatie, atunci trebuie CIM, cu toate cheltuielile salariale de rigoare.
Nu are importanta ca mai are un contract de munca. Acum nu se mai lucreaza cu cartea de munca si un om poate avea cate contracte de munca poate duce la cat de multi angajatori.
Contributii 2012
alimik
Ce contributii sociale se calculeaza si se retin pentru drepturile lunare (regulate) cuvenite administratorului ,cenzorului si femeii de serviciu , unei ... (vezi toată discuția)