adriana olteanu a scris:
In cazul in care sunteti doar administrator, trebuie sa solicitati asociatului unic/adunarii generale a asociatilor, revocarea dvs din functia de administrator, acestea urmand sa emita o decizie a asociatului unic/hotararea AGA privind revocarea dvs.
In cazul in care sunteti asociat, vrificati dispozitiile actului constitutiv cu privire la cesionarea partilor sociale intre asociati sau catre persoane din afara societatii. Pentru a nu mai fi asociat, trebuie sa incheieati un contract de cesiune parti sociale.
In cazul in care asociatii refuza sa preia partile dvs sociale, trebuie sa va adresati instantei cu o cerere avand ca obiect retragere asociat.
Nu este necesar sa ceara revocarea. Este suficienta comunicarea renuntarii la mandatul de administrator. In urma comunicarii,
societatea are obligatia sa faca demersurile necesare pentru a efectua modificarea la ORC: revocare, depunere cerere, etc.
Pentru perioada pana la renuntarea la mandat, administratorul raspunde pentru ilegalitatile comise, nu si pentru datorii care s-au nascut si care nu ii pot fi imputabile.
Iar ca si asociat nu trebuie sa iasa din firma. Raspunde in limita aportului adus la capitalul social. Adica doar ce a fost adus in firma este pierdut, asociatul nu mai are de adus bani de acasa.
Iar treaba cu obligatia celorlati asociati de a prelua partile este un pic cam aiurea in situatia ca firma are datorii. Ce se intampla daca toti asociatii se decid sa ceara iesirea din firma si preluarea partilor lor de catre ceilalti? =D>