avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 790 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Sediu de firma
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Sediu de firma

Daca doresc sa nominalizez ca sediu de firma un spatiu din apartamentul meu, prprietate personala, situat intr-un imobil in care mai domiciliaza ca si chiriasi ai mei, inca 8 familii, trebuie sa cer aprobarea acestora? De asemenea, daca firma al carei sediu se afla in locatia mentionata anterior are un angajat, trebuie sa fie trecut la plata intretinerii? Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 22:01, 22 Iunie 2011
Pentru a declara sediul social al unei societati intr-un spatiu de locuit aveti nevoie de acordul vecinilor direct afectati (stanga-dreapta, sus-jos), adica a persoanelor care locuiesc efectiv in spatiile respective.
In cazul in care sunt mai multi proprietari de spatii de locuit si nu este constituita asociatie de proprietari, va trebui sa prezentati o declaratie pe proprie raspundere din care sa rezulte acest fapt.
Pentru a avea un angajat la sediul social este nevoie sa solicitati institutiilor competente schimbarea de destinatie a spatiului respectiv, din spatiu de locuit in spatiu comercial, iar ulterior veti putea obtine autorizatia de functionare si fisa de valabilitate de la Primaria in raza teritoriala a careia se afla spatiul in cauza.
In acest moment, la plata intretinerii va fi trecuta si societatea, cu un angajat.
Pentru a stabili sediul social al societatii comerciale trebuie sa prezentati la Registrul comertului un formular (o sa-l gasiti la RC sau pe site-ul lor) pe care-l completati dumneavoastra si pe care trebuie sa obtineti acordul prin semnatura a vecinilor direct afectati (stanga, dreapra, sus, jos) si acordul asociatiei de proprietari (comitetul executiv reprezentat de presedintele asociatiei).
Daca nu exisata asociatie de proprietari, asa cum s-a precizat si mai sus, declarati aceasta pe propria raspundere pe acelasi formular.
Subliniez: acordul se obtine de la proprieatri si nu de la chiriasi.
Referitor la cheltuielile, la cotele de plata catre asociatia de proprietari, in situatia unui apartament transformat in spatiu comercial sau spatiu comercial din constructie, sau sediu de firma..., conform HG 1588/2007 incheiati o conventie cu asociatia (presedinte) prin care stabiliti anumite cheltuieli, cote suplimentare (in functie de activitatea dv) fata de ceilalti proprietari.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acord asociatie proprietari pentru sc Daniel2Fast Daniel2Fast Buna seara, Am o mare nelamurire. Acum putin timp am obtinut acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor pentru infiintarea sediului social fara ... (vezi toată discuția)
Acord asociatie proprietari/ locatari pentru sediu social infiintare firma VoicuPaul VoicuPaul Buna ziua, ma confrunt cu urmatoare problema si sper sa gasesc o rezolvare cu ajutorul dumneavoastra: intentionez sa infiintez o firma cu sediul social ... (vezi toată discuția)
Sediu social in spatiu inchiriat de asociatie de proprietari mliviubv mliviubv Buna ziua as dori sa infintez sediul social pentru un srl-d intr-un spatiu pe care il inchiriez de la asociatia de proprietari as dori sa stiu daca trebuie sa ... (vezi toată discuția)