Daca doresc sa nominalizez ca sediu de firma un spatiu din apartamentul meu, prprietate personala, situat intr-un imobil in care mai domiciliaza ca si chiriasi ai mei, inca 8 familii, trebuie sa cer aprobarea acestora? De asemenea, daca firma al carei sediu se afla in locatia mentionata anterior are un angajat, trebuie sa fie trecut la plata intretinerii? Va multumesc!
Pentru a declara sediul social al unei societati intr-un spatiu de locuit aveti nevoie de acordul vecinilor direct afectati (stanga-dreapta, sus-jos), adica a persoanelor care locuiesc efectiv in spatiile respective.
In cazul in care sunt mai multi proprietari de spatii de locuit si nu este constituita asociatie de proprietari, va trebui sa prezentati o declaratie pe proprie raspundere din care sa rezulte acest fapt.
Pentru a avea un angajat la sediul social este nevoie sa solicitati institutiilor competente schimbarea de destinatie a spatiului respectiv, din spatiu de locuit in spatiu comercial, iar ulterior veti putea obtine autorizatia de functionare si fisa de valabilitate de la Primaria in raza teritoriala a careia se afla spatiul in cauza.
In acest moment, la plata intretinerii va fi trecuta si societatea, cu un angajat.
Pentru a stabili sediul social al societatii comerciale trebuie sa prezentati la Registrul comertului un formular (o sa-l gasiti la RC sau pe site-ul lor) pe care-l completati dumneavoastra si pe care trebuie sa obtineti acordul prin semnatura a vecinilor direct afectati (stanga, dreapra, sus, jos) si acordul asociatiei de proprietari (comitetul executiv reprezentat de presedintele asociatiei).
Daca nu exisata asociatie de proprietari, asa cum s-a precizat si mai sus, declarati aceasta pe propria raspundere pe acelasi formular.
Subliniez: acordul se obtine de la proprieatri si nu de la chiriasi.
Referitor la cheltuielile, la cotele de plata catre asociatia de proprietari, in situatia unui apartament transformat in spatiu comercial sau spatiu comercial din constructie, sau sediu de firma..., conform HG 1588/2007 incheiati o conventie cu asociatia (presedinte) prin care stabiliti anumite cheltuieli, cote suplimentare (in functie de activitatea dv) fata de ceilalti proprietari.