Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025: Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →
Suntem o societate de transport. Am avut o semiremorca pe care am dat-o la schimb cu alta semiremorca. Noi am cumparat-o de la o alta societate, persoana juridica si am vandut-o pe a noastra unei persoane fizice (administratorului firmei de la care am cumparat-o). Ca si documente contabile am folosit factura de ambele parti, deoarece era aceeasi suma, neexistand chitanta. Intrebarea mea: este corect din punct de vedere contabil?
Daca inteleg bine, ati cumparat o semiremorca de la o societate si i-ati vandut admninistratorului societatii respective semiremorca dvs. Inteleg bine?
Degeaba este acelas suma, nu se pot compensa pt ca furnizorul si clientul sunt persoane diferite: unul este persoana juridica iar celalalt persoana fizica.
Daca valoarea tranzactiei este mai mica de 5000 RON, dvs taiati chitanta pe numele clientului PF si in acelas timp trebuie sa primiti la randul vostru o chitanta de la furnizotul PJ.
Daca valoarea tranzactiei este mai mare de 5000 RON, dvs trebuie sa-i platiti furnizorului prin banca iar clientul dvs PF sa va plateasca ori prin banca ori prin casierie.
~ final discuție ~