Am si eu o intrebare, ce poate face o persoana care a fost inscrisa in biroul de credite ilegal? Merge in instanta sau se adreseaza cu o plangere la ANSPDCP?
Speta este urmatoarea: O persoana a facut o descoperire de card. Aceasta pers isi plateste rata lunar insa intr-o luna angajatul bancii trece banii in alt cont. Persoana este inscrisa de banca in biroul de credite fara a fi instiintata in prealabil. Cand se duce la banca sa acopere cardul (dupa mai multe luni) afla ca este trecuta in biroul de credite si nu poate face niciun imprumut timp de 4 ani. Persoana se adreseaza protectiei consumatorului cu o plangere. PC raspunde la plangere si ii spune pers faptul ca banca nu a procedat corect deoarece era obilgata sa-l instuiinteze. PC ii recomanda pers sa se adreseze intai bancii si apoi ANSPDCP. Persoana se adreseaza bancii insa banca nu i-a raspuns in termen de 30 de zile.
Ce sfaturi dati persoanei in cauza? Ce sansa de reusita are?
Multumesc!
Multumesc!
A fost facuta o cerere de scoatere din biroul de credit si banca nu a raspuns in 30 de zile. Nu mi se pare corect ca pentru o fapta atat de usoara sa se aplice o sanctiune atat de drastica. de ce sa nu dovedeasca banca ca nu este vinovata? Ea are toate actele, stie toate operatiunile ce s-au efectuat. nu putem fi la mana bancii. Ei pot gresi intentionat, tu nu poti dovedi si stai cu o descoperire de card o viata si nici alte imprumuturi nu poti face. Daca se ajunge la proces o sa ridic o exceptie de neconstitutionalitate. Insa primul lucru pe care o sa-l recomand pers este sa se adreseze autorit nationale pentru protectia datelor cu caracter personal.Dupa care o sa apelam la instanta si o sa cerem daune morale si materiale.
Doresc sa va anunt ca pers in cauza a fost scoasa de la Biroul de credite de catre banca dupa ce a inaintat o plangere autorit nationale pentru protectia datelor cu caracter personal.
Deci daca esti informat si mai faci si putin scandal unele banci isi recunosc greselile inainte de a fi prea tarziu pentru ele.
Va multumesc pt raspunsuri!
Ma confrunt si eu cu o problema similara referitor la raportarea catre Biroul de Credit, multumita [editat] Bank, care m-a raportat in mod abuziv acum doi ani. Am facut o cerere si anul trecut, cand am aflat si am revenit si anul acesta.
De asemenea, am trimis o cerere de exercitare a dreptului de interventie catre A.N.S.P.D.C.P. (22 iunie 2011, cerere conforma regulilor impuse de aceasta institutie, insotita de referiri la toate legile in vigoare si, bineinteles, de documente care dovedesc abuzul). A doua zi am sunat si am vorbit cu un domn care mi-a oferit un numar de inregistrare a cererii si m-a rugat sa revin cu raspunsul bancii (trecusera deja 15 zile de cand facusem a doua sesizare catre banca). Am primit dupa 37 zile si raspunsul mult asteptat al bancii, negativ si evaziv, desigur. Nu mi-au raspuns la niciuna dintre problemele ridicate in sesizarea trimisa de mine in data de 7.06.2011. Nu se face nicio referire la lipsa notificarilor, la nerespectarea regulilor pentru care sunt inregistrate raportari negative ale clientilor la Biroul de Credit sau la raportarea ilegala a unei sume care se afla inca in termenul de plata. Asta se intampla pe 14 iulie 2011.
Am revenit cu telefoane la A.N.S.P.D.C.P. si mi s-a promis de fiecare data ca ma va suna cineva inapoi. Asta pana acum o saptamana, de cand sun in fiecare zi, iar numarul de telefon este deranjat temporar. Astazi le-am trimis si al 4-lea e-mail in care ii rog sa imi spuna ceva despre preluarea cazului meu..
Suntem in 22 iulie 2011, iar la o luna de la depunerea cererii de exercitare, A.N.S.P.D.C.P. nici macar nu a confirmat faptul ca cererea mea a fost preluata.
Daca stiti sigur ca nu ati fost notificat cu 15 zile inainte de iregistrarea datelor negative va sfatuiesc sa dati banca in judecata si sa cereti si daune morale si materiale. O sa vedeti cum o sa va scoata imediat din Biroul de Credit. Puteti face si o plangere la BNR.
Problema e mult mai complexa, pe scurt ei sustin ca m-au raportat pentru o suma si peste 15 zile m-au inregistrat pentru alta (in conditiile in care nu ma mai puteau raporta pentru suma notificata, pe care o platisem deja).
Intre timp am fost contactata de ANSPDCP si mi-au cerut inregistrarea sa verifice daca intra sub incidenta Deciziei nr. 105/2007 cu privire la prelucrările de date cu caracter personal efectuate în sisteme de evidenţă de tipul birourilor de credit. Le-am trimis-o, acum astept din nou un raspuns (probabil alte 30 zile).