avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 154 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii recuperare bani concediu medical
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

recuperare bani concediu medical

Sunt insarcinata in luna a 7-a si sunt in concediu medical de 2 luni. Firma nu mi-a platit concediile medicale si nici colegilor (care sunt in somaj tehnic) nu li s-a efectuat plata cuvenita. Concediile mele medicale sunt declarate/inregistrate. Firma are datorii (si fata de Stat si fata de angajati); este in litigiu cu angajatii si nu stiu daca are deja conturile blocate (probabil ca sunt blocate).
Intrebarea mea este: cum pot intra in posesia banilor decontati de CNAS pentru concediile mele medicale?
Am facut sesizare la ITM (fara nici un rezultat), am fost la CNAS sa aflu daca pot cumva sa intru eu direct in posesia banilor decontati pentru concediul medical si se pare ca nu pot decat daca firma falimenteaza. Nici vorba de asa ceva, pentru ca e in litigiu.
Ce sanse am sa recuperez banii pentru concediu medical? Angajatorul refuza orice incercare de comunicare si de solutionare a problemei (administratorul e cetatean german).
Exista vreo lege care sa ma ajute in acest sens?
In cazul conturilor blocate, daca intra bani in contul firmei, cum pot sa "oblig" angajatorul sa imi onoreze plata concediului medical?

Multumesc.

Cel mai recent răspuns: IoanaNed , utilizator 19:07, 23 Iunie 2011
Buna seara ,

Intr-o prima faza , angajatorul este cel care plateste cv prestatiei din concediu medical , urmand sa-si recupereze suma de la Cnas.
Cnas plateste cv concediului medical doar daca unitatea depune o cerere de rambursare a sumelor.
In cazul prezentat de D-voastra este putin probabil ca angajatorul sa fi depus aceasta cerere de rambursare .. astfel incat , banii de care amintiti D-voastra nu au cum intra in contul societatii.

Seara frumoasa

Mi s-a spus ca s-a facut cererea de rambursare a sumelor.